Äppelpäpplig rotfruktsgryta

Nu står en "äppelpäpplig rotfruktsgryta" på spisen och puttrar, gör det till Hugo från ett recept ur andra mosboken, som är en receptbok till små bebisar. Ska bli kul att se om han gillar det. Det är potatis, morötter, palsternacka, äpple och vitlök i.


Som det är nu så äter Hugo både burkmat och hemmagjord, vet inte vilket han gillar bäst faktiskt men kan ju alltid hoppas på att det är den vi lagar själva, både roligare och billigare. Här om kvällen gjorde vi tre olika puréer och frös in. Provade också att ge honom lite mixade hallon men det uppskattades inte, förmodligen var det kärnorna som han inte gillade för han grimaserade som bara den, och hallon det har han ju ätit förut fast i någon blandning på burk.

Igår köpte jag en ny gröt till Hugo, havregröt med banan och päron. Köpte den för att han inte verkade vilja ha den andra längre, risgröt med äpple och mango. Men den här verkade han gilla i alla fall, åt upp hela portionen och så lite till innan han skulle gå och lägga sig, trots att det bara hade gått 1 ½ timme. Nu hoppas vi bara att han inte får ont i magen av den här, för det har vi tyckt det verkat som när han fått havregröt förut, men magen kanske måste vänja sig först.

Vi var nere på stan igår också, köpte skor, lite kläder till mig och så ett klädset från polarn o pyret. Hade kollat på kläderna från polarn o pyret för några dagar sedan men då tyckte jag det var lite väl dyrt, bodyn kostade 175 kr och byxorna 145 kr. Men så gick vi in där bara för att jag ville visa Robert och då hade dom sänkt priset så då kunde jag inte motstå, så himla fint var det.

Nu ska jag gå och ta av maten från spisen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0