Måndag 20/4

Idag var det första skoldagen efter ett nästan två veckors uppehåll för Robert, så det var bara jag och Hugo idag. Han har i och för sig inte varit helt ledig under dessa veckor, utan jobbat några dagar, men ändå. Känns lite tråkigt att han inte kommer vara hemma lika mycket i veckorna nu, man har ju vant sig med mer hjälp här hemma nu och det är mycket roligare när vi kan vara alla tre tillsammans.

Dagen i sig har varit helt fruktansvärd, Hugo har varit på sitt allra sämsta humör ända fram tills vid 5-6 tiden. Han har gråtit så fort jag har lagt honom på skötbordet, satt honom i matstolen, satt honom i gåstolen, bytt kläder på honom (vilket jag behövt göra typ 1000 gånger), ja, vad jag än har gjort som inneburit något annat än att ha honom i famnen eller eventuellt lekt med honom på golvet.

Matvägrat har han också gjort, så fort jag satt honom i stolen har han börjat grina och vägrat att ta en enda tugga. Vid 5-tiden bestämde han sig i alla fall för att äta en skål gröt, även om det inte gick helt enkelt att få honom det heller så gick det med lite trix. Därefter kände jag att jag ville komma ut och göra något annat så då åkte vi ner på stan och åt nachotallrik på Tacobar och kollade runt lite. Behövde verkligen komma ut och göra något efter denna hemska dag och så slapp vi laga mat ikväll.

Nu känns allt mycket bättre och Hugo åt en portion gröt till när vi kom hem och sedan somnade han strax efter 20.00.

Det är verkligen jobbigt när det kommer dagar som känns helt hopplösa.

Lite bilder kommer här på lillprinsen!




Kommentarer
Postat av: Melinda

Vilken sötnos :D

2009-04-20 @ 23:11:40
URL: http://melindawingren.blogg.se/
Postat av: elin

Det vart något lustigt så kunde inte svara på din kommentar i min blogg. Men ja det var jätte jobbigt och inte kunna sova.. Mm 3 timmar är inte mycket, men jag kände mig ändå rätt pigg efteråt. Var värst på kvällen.



Vilken tuff dag du hade! Hoppas det blir lättare för er båda snart, skönt och komma iväg och äta lite god mat i alla fall :)

2009-04-21 @ 10:00:52
URL: http://elin.marpet.se
Postat av: Louise - [ Mamma till Eddie ]

sv: aha okej :) vilken söt liten kille du har!

2009-04-21 @ 16:17:35
URL: http://louisekumlin.blogg.se/
Postat av: sandra,sebbes mamma

åhh va e den harley bodyn köpt :D ?

2009-04-21 @ 17:58:22
URL: http://sandrasveningsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej kära barnbarn.

När Hugo är som värst tänk på de roliga och bra dagarna då, kanske det känns lite bättre. Alla föräldrar har flera gånger haft det jobbigt med er barn. Det är bara att ta nya tag och glömma. Till

Hugos tröja har jag bara 1 ärm kvar att sticka, kanske en liten tröst. Jag önskar jag hade närmare till dig och kunde avlasta dig i sådana lägen.

Kramar från oss till Er alla tre, fem.

2009-04-21 @ 20:01:17
Postat av: Monica/mormor

Vilken gounge ni har..jag blir så glad av att se honom le den lille sötnosen..Och visst passar han

i kepsen..ler..Stor kram till er alla!

2009-04-22 @ 17:14:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0