Onsdag 22/4

Dagen började klockan 07.00 då Hugo slog upp sina ögon och tyckte att det var dags att gå upp. Då gick vi upp och åt lite frukost, blev gröt för oss alla. Efter frukosten gjorde Robert sig i ordning och så gick han till skolan. Jag var fortfarande dödstrött så då tänkte jag att Hugo och jag skulle ta och sova lite tillsammans, eftersom han ändå alltid sover en stund då. Men det ville han inte, han kunde absolut inte somna bredvid mig utan började skrika istället.

Så då la jag honom i vagnen och körde den fram och tillbaka över en matta som jag hade vikt så det skulle "guppa" lite, och precis när han somnade in så bestämde sig Olivia för att förstöra allting. Som den osmidiga dunderklumpen till katt hon är tog hon sats och hoppa in under vagnen, till varukorgen där under. Där låg hon och kloade och kastade sig runt, och förde en massa liv. Jag blev vansinnig för att hon inte slutade men kunde ju inte säga åt henne eftersom Hugo skulle vakna då, och att försöka knuffa bort henne var lönlöst. Självklart vaknade Hugo igen och jag fick börja om. Samma sak hände en gång till efter det.

Jag gjorde lite blomkål/potatispuré och palsternacka/potatispuré förut också. Hugo fick äta blomkål/potatisen med morot och kyckling till lunch och den andra med broccoli och kyckling till middag, han verkade tycka att båda var riktigt goda, speciellt blomkålen. Nu när han åt sin middag fick han även smaka på den turkiska yoghurten till efterrätt, blandade ungefär en matsked med lika mycket fruktpuré och det älskade han. Sedan fick han bara frukt. Ville inte ge honom mer på en gång eftersom det var första gången, vet inte riktigt varför eftersom han inte borde vara allergisk mot mjölk, men jag vill inte riskera att han får värdens mjölkchock typ. Har för mig att man inte ska ge för mycket.

Robert slutade vid 12 idag så då gick vi och åt buffé på kinarestaurangen här, eller ja, Robert åt buffé och jag åt kyckling szechuan. Gott gott!

Nu ska vi snart göra lite mer mat åt Hugo, lika bra att göra massor på en gång så man slipper hålla på varenda dag. Jättesmidigt att ha i små istärningar i frysen.


Kommentarer
Postat av: Monica/mormor

Godmorgon på er!..hoppas Hugo mår bättre idag.

Trodde inte den lille gullungen kunde vara ledsen!!



Hoppas ni får en fin dag i solen!

Kram från mormor

2009-04-23 @ 10:12:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0