Torsdag 16/4

Nu har vi precis kommit hem från Elin och Nova. Hugo somnade i vagnen precis innan vi gick av bussen här i Ryd, så typiskt att han inte somnade innan eftersom han alltid vaknar när man kommer in. Men nu så lyckades jag få av honom kläderna och la honom i hans säng, och han somnade om, skönt så att han får sova lite.

Tog pendeln ut till Linghem vid 12. Jag skulle köpa ett värdekort som man kan åka både buss och pendeltåget på, blir både billigare och smidigare, speciellt om man inte lyckas trycka in både en vuxenbiljett och en ungdomsbiljett, som jag självklart gjorde. Fick alltså betala 39 kr istället för 16 kr, känns ju sådär lagom kul. Fattade nämligen inte hur man skulle göra eftersom jag missade att det satt en stor skylt med instruktioner på ovanför som jag såg nu när vi åkte hem, så då bad jag en som satt där om hjälp. Hon tröck in åt mig och visade hur man gjorde, bara det att hon tog vuxenbiljett istället för ungdom. Och eftersom ungdom är till 26 år här så är det ju det som jag ska åka på, och då fanns det en "ångra-knapp" som vi tröck på och så började jag om igen och tog ungdom istället, men då drogs båda istället. Ja ja, jag kom ju både dit och hem och det får man väl vara glad för när man är så oteknisk som jag verkar vara.

Det var i alla fall jättetrevligt att träffa dom idag igen. Blev bjuden på mat också, morotsbiffar med bacon, riktigt gott var det! Hugo och Nova hann däremot inte se så mycket av varandra eftersom Nova först sov en lång stund medan Hugo var pigg och alert och sedan precis när hon vaknade så var det dags för honom att sova, men lite han dom leka i alla fall. Funderar på att kanske börja träna med Elin på friskis också, det skulle jag verkligen behöva.

Robert är fortfarande på jobbet men slutar 18.00 så han kommer nog snart hem.

Nu vaknade Hugo så det var inte någon lång sovstund inte!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej

Alla gör vi våra tavlor med pengar. Jag var hos veterinären förra veckan med Daivas öron, fick recept och tackade och gick utan att betala, ringde och bad om ursäkt skall träffa henne nästa vecka.

Det måste vara roligt för Hugo att träffa någon och leka med och för dig att få sällskap och prata tjejsnack. Nästa vecka är det sista gången kurs att göra hemsida skall försöka till nästa lektion annars skall läraren hjälpa mig. Det var roligt att få se bilder på Hugo.

Många kramar till Er alla från oss i E-tuna

2009-04-16 @ 22:34:34
Postat av: Anonym

Hej Sandra

Det kan ju inte vara lätt för dig att åka buss då du är van att bara ringa farmor taxi.

Kram farfar

2009-04-16 @ 22:43:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0