Torsdag 23/4

Idag har det varit strålande väder, helt underbart! Fick sovmorgon till 07.20 idag av Hugo, och av Robert till 08.40, det kan man inte klaga på. Hade fått sova ännu längre om jag ville, men då var jag nöjd och glad, och så nära pigg man kan komma, alltså mer levande än död i alla fall. När jag gick upp möttes jag av en frukostätande Robert och en glad Hugo som satt och bankade i bordet med sin skallra.

Robert hade långlunch så då gick vi och köpte glass och satt oss ute och åt, det känns verkligen att det är vår nu. Jag testade den nya GB-sandwichen "stracciatella" eller vad den nu heter, hade förväntat mig mer av den, den smakade precis som originalet så jag var lite besviken. Skulle ha tagit den nya Magnum temptation chocolate med browniebitar och vit choklad i, men jag blev lite snål där och tyckte att 22 kr var lite väl för en liten pinnglass, och ja, den var mindre än dom andra magnumglassarna. Självklart ångrar jag mig nu såhär i efterhand.

När vi kom hem var det dags för Robert att återvända till skolan och för Hugo att få mat. Han smaskade i sig mammas goda mat utan problem. Idag blev det rotfruktsgyta med äpple och kyckling med en klick turkisk yoghurt i till lunch, och till middag blev det köttfärs med potatis, palsternacka, majs och morot, jättegott tyckte Hugo. Testade att ha i lite vitlök i potatispurén den här gången och det verkade han gilla, blandar ju i hop allting så det ger ju smak till hela rätten. Till efterrätt blev det äppelmos som jag testade att göra själv igår, och det kommer jag definitivt göra om, enkelt och supergott. Blev perfekt konsistens.

Nu har det blivit så att vi gör all mat till Hugo själv, enda gången han äter burkmat är när vi är iväg någonstans, då tycker jag det är mer praktiskt. Dessutom är det bara två sorter han tycker om, pasta med kyckling och kyckling med grönsaker. Tror det är konsistensen hos de flesta andra som gör att han inte gillar dom, rinniga och gryniga. Fruktpuréerna däremot köper vi nästan alltid.

Nu ikväll har vi grillat för första gången här hemma i år, det var sjukt gott! Grillade kycklingfiléer och zucchini, och till det hade vi rostade grönsaker och potatisklyftor med tzatsiki till, helt underbart gott var det. Tog mig en bacardi breezer också, och det var inte helt fel.

Nu ska vi mysa lite framför tv:n och sedan är det sovdags. Hugo sover sedan strax efter åtta.





Hugos farfar och farmor tog med den här gåstolen när dom var här för någon vecka sedan och den har han lärt sig hur man använder nu, han far fram som en riktig fartdåre här hemma. Man måste vara på sin vakt hela tiden för nu har har han kommit underfund med att man kan ta sig dit man vill och pilla på allt som går att få tag på, bland annat eluttagen! Nu är det alltså dags att barnsäkra allt.

Kommentarer
Postat av: Melinda

Skönt att du fick sovmorgon :D det behöver man ibland, och verkligen som småbarnsförälder!

Har också smakat den där straciatella, och tycker inte den smakar speciellt alls..



Och måste bara säga att du är verkligen så duktig som gör all mat själv till Hugo :) du kommer få tipsa mig sen hur man gör ;)



Och grilla, guud va gott :D

2009-04-23 @ 23:09:12
URL: http://melindawingren.blogg.se/
Postat av: Monica/mormor

Ler...vilken härlig läsning detta är, du är så duktig gumman med all din omsorg om lille Hugo. Kanske du skulle satsa på att bli ekonom eller kock!! Sen tycker jag ni är värda lite lyx emellanåt,en glass kan aldrig kosta för mycket för

en sån supertjej som dig..

Vilka härliga bilder sen, jag längtar ihjäl mig efter "underverket"..han är sååå söt att man vill pussa hela honom. Men var aktsam om var han sätter sina små fingrar, är väl lika nyfiken som pappa!!

Ha det gott så hörs vi!..Kramar till er allal!

2009-04-26 @ 20:36:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0