Lördag 18/4 och gårdagen

Nu ligger lillplutten och sover han var såå trött trots att han inte hade varit vaken ens två timmar, så han somnade så sött bredvid mig i vår säng och sedan smög jag iväg. Kanske var han så trött eftersom vi badade förut, det tycker han är hur kul som helst.

I dag är det lördag och Robert är som vanligt iväg och jobbar till 14.00. Efter det har jag bestämt att vi ska ut och gå en stund i det fina vädret, och det kommer nog han också vilja så därför väntar vi tills han kommer hem.

Igår var vi ute i Tornby, var inne på Ikea, Babyproffsen och Willys. På Ikea blev det endast diskborstar köpt, dom enda som vi tycker funkar bra, alla andra är så breda och stenhårda att det inte går att diska med, i alla fall inte enligt oss.

På babyproffsen kollade vi på bilbarnstolar och dom hade just nu jättebra pris på både Acta graco cosmic comfort och på Britax hi-way, så någon av dom blir det att vi köper antingen i morgon eller under nästa vecka, för det var så länge hon trodde att de skulle finnas kvar med det priset. Lutar åt att det blir Acta gracon, det var den vi gillade bäst i affären i alla fall, men jag ska kolla runt lite här på internet om vilken av dom som verkar bäst. Vi skulle ha köpt ett solskydd till vagnen också men dom var slut just nu och skulle komma in igen om några veckor, så vi får snällt vänta. Teutonuia solskydd är det vi ska ha som man liksom sätter fast på sufletten som en förlängning, ett parasoll kändes alldeles för klumpigt.  

På Willys blev det blöjor, tvättlappar, en bitring som man kan lägga i kylen och shampo.

När vi kom hem så var det dags för kvällsgröt och sedan nattning för Hugo. Han fick testa sin nya gröt som jag köpte igår, Semper äpple-pärongröt med aktiv bakteriekultur, den verkade han tycka om för han åt upp hela portionen utan en gnutta fruktpuré till, det åt han efteråt istället.

Till middag blev det hemmagjorda hamburgare med klyftpotatis, mycket godare när man gör egna biffar att ha i än köpt kött.

Igår åt jag min första skål havregrynsgröt ever, har alltid fått för mig att det inte är gott så jag har aldrig ätit det, men igår så, och det var riktigt gott faktiskt. Man blev ju hur mätt som helst också! Så idag blev det samma sak, havregrynsgröt med hallonsylt på.

Förutom promenaden som vi ska ta senare vet jag inte vad vi ska göra idag, vet inte vad vi ska äta heller men det måste bli något med kycklingklubbor för det har vi hur mycket som helst utav, hur vi nu har lyckats med det.

Kommentarer
Postat av: Melinda

Jag äter havregrynsgröt varje morgon :D såå gott med jordgubbssylt och mjölk!

2009-04-19 @ 22:48:02
URL: http://melindawingren.blogg.se/
Postat av: Tess trött tokig morsa

hej hej trillade in på din blogg och lämnar ett litet avtryck...



hoppas du får en fin vecka



kram

2009-04-19 @ 23:45:19
URL: http://misstessan82.blogg.se/
Postat av: elin

Havregrynsgröt är en såå god frukost :)

2009-04-20 @ 11:02:00
URL: http://elin.marpet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0