Måndag 24/8

Nu har Robert nattat Hugo och jag har för en stund sedan ätit lite köttfärssås med spaghetti, har inte varit sugen på mat alls tidigare så idag fick det bli såhär sent.

Det var i alla fall jättegott även om jag blev helt proppmätt som jag alltid blir när jag äter just köttfärssås, det måste vara extremt mättande, efter bara några tuggor så känner jag mig mätt. Lyckas aldrig äta upp hela portionen även om jag försöker att inte ta för mycket.

I söndags var Roberts bror Martin med familj här. Det var kul att träffa dom och Hugo tyckte nog att det var kul att få träffa sin kusin lite också. Dom hade kul med att riva ut en massa böcker ur bokhyllan och annat för små bebisar/barn skoj.

Idag har vi varit på öppna förskolan så att Hugo fick leka av sig lite, han tycker det är mycket roligare där än hemma. Det var väldigt tomt där idag dock, bara Hugo och en liten 11 dagars bebis. Hugo hade inte tråkigare för det utan lekte för fullt, speciellt med den mest olämpliga dockvagnen han kunde hitta, en stor fjäderlätt en som välter så fort man lägger lite tyngd på handtaget. Men med bromsen i så blev det lite mer motstånd och den alldeles utmärkt att skjuta runt på.

Efter maten gick vi på promenad och köpte oss en glass och satte oss på en bänk precis vid en stor gräsmatta som Hugo kunde krypa runt på under tiden, det gillar han verkligen. Idag försökte han dessutom inte att äta gräs mer än en endaste gång!

Nu när Robert hade nattat Hugo så skulle han ut och springa med Erik, och vad händer, jo Hugo börjar att skrika inifrån sitt rum så fort han hade gått utanför dörren. Jag fick honom att lugna ner sig och somna om, men efter bara några minuter igen så skrek han. Då hade han såklart bajsat också, så det var bara att ta upp honom och byta blöja. Som tur var somnade han med en gång som jag la ner honom i sägen igen.

Klockan 21.00 börjar CSI New York så det ska jag se.

Kommentarer
Postat av: Melinda

Åh, va gott med spagetti & köttfärssås ^^,

Hoppas allt är bra med er? :)

2009-08-24 @ 23:18:06
URL: http://melindawingren.blogg.se/
Postat av: Farmor Bettan

Låter gott men var är bilderna på gullungen.

2009-08-25 @ 16:04:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0