Tisdag 4/8

I fredags fyllde jag år och det firade vi med en supergod middag, det blev alldeles för mycket mat.

I lördags kom Roberts föräldrar hit och hade med sig en massa mat dom också, 3 kg kräftor och massor av god kyckling och ceasarsallad, och som om inte det vore nog så gjorde vi en stor sommargratäng och cole slaw till det. Med andra ord mycket mat även då. För mig blev det dock inga kräftor eftersom jag inte riktigt gillar skaldjur och sådant i mina ögon läskigt.

Vi fick massor av fina presenter, Robert fyller ju snart även han så han fick också. Jag fick Leila Lindholms A piece of cake som jag länge velat ha och några fina skålar. Tillsammans fick vi en stor kastrull, det behövde vi verkligen. Robert fick lite kläder. Hugo fick lite kläder han också.

Efter maten åkte vi ut till Bergs slussar och åt glass och kollade på lite slussning och annat.

I söndags kom min pappa och syster hit. Av dom fick jag en fin tröja och sedan en symaskin som var från både dom, min farfar och farmor och mamma. Det var verkligen en uppskattad present! Det var vad som stod högst på min önskelista. Perfekt att ha och också väldigt roligt tycker jag. Så så fort vi hittar något fint tyg till Hugos rum så blir det att sy gardiner dit in. Måste bara inhandla diverse sytillbehör så som knappnålar och kanske en tygsax.

Vi grillade och åt god mat även då och till efterrätt åt vi blåbärspaj som vi gjorde enligt ett recept ur den nya kokboken, det blev jättegott. Så då var man alldeles för mätt ännu en dag.

Denna vecka är Roberts sista vecka på jobbet innan han tar lite semester innan skolan drar igång. Det ska bli såå skönt att ha honom hemma ett tag. Och på fredag åker vi till Eskilstuna i några dagar.


Nu sover Hugo och jag ska passa på att fixa lite här hemma och kanske läsa en liten stund om jag hinner det.



Kommentarer
Postat av: barnshoppingbloggen - VINN leksaker för 300:-!

Välkommen till barnshoppingbloggen - mode & shopping för barn!

2009-08-04 @ 21:54:35
URL: http://barnshoppingbloggen.blogg.se/
Postat av: MISCHA

åh så söt :)

2009-08-05 @ 19:48:30
URL: http://mischaellas.blogg.se/
Postat av: Förläldrabloggar.se

Gratulerar! Du har tagit dig in på våran topp 100 lista. Kika in för att se vilken placering just du har!



Mvh Camilla - Föräldrabloggar

2009-08-07 @ 09:59:55
URL: http://foraldrabloggar.se
Postat av: Föräldrabloggar.se

Hej och grattis!

Vi ville bara göra dig uppmärksam på att du ligger på vår Topp 100 denna vecka.

Obs! Listan publiceras varje måndag istället för fredagar!



Föräldrabloggar.se

2009-08-10 @ 08:53:50
URL: http://foraldrabloggar.se
Postat av: emelie o elliott

naaw, sötnos =)

2009-08-11 @ 19:21:01
URL: http://emlisch.blogg.se/
Postat av: Föräldrabloggar.se

Hej! Idag presenteras vår Topp 100-lista och du är en av bloggarna på den listan, Grattis!

2009-08-17 @ 02:41:54
URL: http://foraldrabloggar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0