Julmarknad

Hugo ligger och sover och Robert åkte precis iväg till skolan för att sätta sig och plugga några timmar. Jag och Hugo ska gå iväg till öppna förskolan och lyssna på lite tandinformation hade jag tänkt, om han vaknar innan kl 13.00 vill säga. Vi har varit på tandinfo förut där men då var han bara 5 månader och helt tandlös så det fanns inte mycket man undrade så, nu däremot har jag en del frågor om hur vi ska gå tillväga för att få honom att vilja borsta tänderna och lite annat. Hoppas vi hinner dit.

Igår var det andra advent och vi hade en lugn och skön dag. Efter Hugos middagsvila så gick vi till gamla Linköping och kollade på julmarknaden som var där, det var fint och mysigt speciellt eftersom det hann bli mörkt under tiden. Synd bara att det inte var någon snö. Hugo fick komma upp ur vagnen och gå runt lite han också, fast då gick vi iväg från den värsta folksamlingen och kullerstenen så att det skulle gå lite bättre, och han blev lika glad som alltid när han får vara ute och gå. När vi kom hem drack vi glögg och åt pepparkakor. Hugo fick smaka sin första pepparkaka och det tyckte han var gott.


Den enligt mig godaste alkoholfria glöggen!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej

Vad trevligt med julmarknad.

Medan vi klippte valpar och hundar i fredags drack vi glögg och åt pepparkakor med grönmögelost, jättegott.

Hugo blir nog jättesnäll utav en pepparkaka.

2009-12-07 @ 21:39:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0