Tisdag 1/12

Idag sov Hugo hela 2½ timma middag och när han vaknade gick vi iväg till öppna förskolan. Där var det trevligt som vanligt och Hugo lekte och hade kul.

En bra sak för oss är att dom har ändrat om sångstunden lite nu, i alla fall ibland, så att vi tar den det sista vi gör innan det stänger och alla går hem. I vanliga fall brukar den vara omkring 14-tiden och det är inte alltid vi hinner vara med då eftersom Hugo ibland sover lite längre. Men när den är såhär på slutet så kan vi ju vara med varje gång. Han har blivit så duktig nu och försöker ibland hänga med lite i rörelserna till sångerna, man märker verkligen att han utvecklas.

Efter öppna förskolan gick vi till Hemköp för att handla lite till maten. Tanten i kassan känner igen oss sedan länge eftersom att vi är där ofta och hon tycker alltid att Hugo är så glad och rolig och håller på och pratar med honom. Hon har jobbat där sedan vi flyttade hit. Idag så frågade hon om det var dags för en liten bebis till eftersom hon hade tyckt sig se det på magen länge nu men inte vågat fråga. Så nu går det ínte att ta miste om längre.
.
Till middag blev det kycklinglasange som jag testade att göra för första gången. Det blev gott! Jag fräste lök och kyckling och sedan rörde jag ihop det med creme fraiché, en pressad citron, salt, peppar, citronpeppar och en massa persilja. Sedan varvade jag lasangeplattor och röran och avslutade med riven ost. In i nedre delen av ugnen i ca: 30 minuter i 200 grader. Det blev god smak och var väldigt mättande.


När maten var klar så började jag med nästa projekt, en äppelkaka. Den blev jättesaftig och god. Som en sockerkaka fast med äppelbitar rullade i kanel och socker i.
Nu ska vi snart kolla på Desperate housewives!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0