Torsdag 3/12, vecka 24

Idag gick jag in i 24:e graviditetsveckan, nu är det bara 16 veckor kvar. Det kan ju även vara mindre tid kvar, det vet man ju aldrig, men jag lär väl få vänta 18 och gå över tiden som förra gången. Bebisen får lov att stanna åtminstone 14 veckor till i alla fall sedan är h*n mer än välkommen att titta ut.

Idag är det kallt och frostigt ute likt igår, mycket bättre det än regn och rusk. Dessutom är det så mycket ljusare ute när det ligger frost överallt.

Hugo sov helt fruktansvärt dåligt inatt, han vaknade minst 10 gånger under hans första tre sovtimmar. Jag undrar verkligen vad det är med honom nu. Om han inte börjar sova bättre inom några dagar så ska jag ringa bvc och fråga vad vi kan göra för att få honom att sova bättre, för såhär kan nätterna inte fortsätta länge till. Tycker man hör att dom flesta andra barn sover så bra om nätterna. Han somnar ju så bra själv och allt på kvällen, vi behöver bara lägga ner honom i sängen. Kanske ska vi låta honom gnälla och skrika lite på natten istället för att gå in till honom, jag vet inte men det är ju inte så lätt det heller.

Nu sover han i alla fall middag och jag ska laga lite lunch nu.

Kommentarer
Postat av: Kristin

Det låter inget roligt med Hugos sömn...att han vaknar så mycket. Jonathan har också gjort så men det går över... Jonathan vaknar nu också någongång per natt men då vaknar inte jag utan det är Martin som vaknar första och går in och försöker få honom i säng. Ibland blir det så att han måste ligga bredvid honom fast då på golvet eftersom han inte får plats i spjälsängen.

2009-12-03 @ 12:31:43
Postat av: Elin

Nova är med sån! Nu är hon iofs sjuk, men ett tag innan dess med! Somnar perfekt vid 20 sen vaknar hon senare och vägrar somna om..

2009-12-03 @ 17:35:53
URL: http://elinsnova.blogg.se/
Postat av: Melinda - Mamma till Maja ♥

Haha, ja verkligen :) vilken känsla alltså!

Hur kändes det att plussa med andra barnet nu?

Annorlundare än första?

2009-12-03 @ 23:17:25
URL: http://melindawingren.blogg.se/
Postat av: Melinda - Mamma till Maja ♥

Började du skaka eller gråta eller något? :P

Det gjorde ju jag med Maja! Kunde inte tro att de var sant..

2009-12-04 @ 13:21:42
URL: http://melindawingren.blogg.se/
Postat av: jessica

Hej har just kollat igenom din blogg lite och den är verkligen helt underbar :)



Hur är det med dig då?

kram jessica

2009-12-04 @ 20:23:28
URL: http://enklast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0