11 februari

Inatt vaknade Hugo 4 gånger för att äta och han bajsade också vilket han aldrig gör på nätterna längre, det slutade han med när han var runt 1 månad. Vid 8 ville han gå upp så det gjorde vi, jag åt frukost och han satt i sin matstol och kollade på mig och lekte. Vi hann väl vara vakna ungefär en timma och sedan blev han trött igen och sov en stund till.

På lunchen fick han lite gröt nu för andra dagen i rad, han tycker det är hur gott som helst! Sitter och smackar med munnen när han ser att vi äter och då har han fått en liten smakportion av sin gröt och han gapar stort och smaskar i sig allting, min lilla sötnos. Undrar hur mycket han skulle äta om jag bara gjorde mer, men det får räcka med smakportionerna ett tag till i alla fall. Han ska få äta gröten nu en vecka i alla fall och sedan ska vi nog testa på lite potatis, ska bli kul att se om han gillar det lika mycket som gröten.



När vi satt och åt lunch så kom Roberts pappa förbi en snabbis, han var på jobb här i Linköping och saknade sitt lilla barnbarn=) Hugo var däremot inte lika glad över att se sin farfar och började darra så där gullit med underläppen som bara han kan göra, så gör han när han blir rädd för något och ska börja gråta. Han hade tagit med sig hoppgungan som vi fått av dom så den testade han direkt, men han var nog lite för liten än, hålen för armarna var liksom för långt upp så det var nog inge skönt för honom att ha dom så.

Klockan 4 mötte vi prästen i domkyrkan för att ha vårt dopsamtal. Han berättade om hur dopet skulle gå till och lite om varför man döps och så vidare. Vi fick också välja vilka psalmer vi ville skulle vara med och det hade vi redan gjort innan, en av psalmerna hade han inte noterna och texten till så istället för att försöka få tag på barnpsalmboken där de fanns så valde vi en annan istället. En av dom gillar jag i alla fall jättemycket! Vi bokade också en dopklänning, fick välja mellan kanske 6 stycken och vi valde en ganska enkel i lin, precis en sådan som jag hade kollat på innan och tänkt köpa. Men det kändes rätt onödigt att köpa en ny när man ändå kunde låna en precis lika dan. 

När vi kom hem så gjorde Robert mat, kyckling i lergryta blev det och det var jättegott. Han pluggade medan maten stod i ugnen och jag kollade på halv åtta hos mig och pratade med mamma i telefon och Hugo låg i babygymmet och lekte en liten stund. Efter maten nattade jag Hugo och han somnade 21.30. Så himla skönt att han somnar så tidigt nu, förut var det mellan 00-01.

Nu ska vi kolla på lite DH hade jag tänkt, om Robert har pluggat klart än vill säga.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0