1:a dygnet utan amning

Ja nu var det över ett dygn sedan jag ammade sist, om man inte räknar med i natt. Men igår så fick han som sagt ersättning alla de 3 gånger han åt efter att vi kom hem från bvc.

I natt ammade jag honom två gånger, ena gången åt han väl ganska bra och andra gången vet jag inte riktigt för då somnade jag under tiden, bröstet var i alla fall inte lika spänt som innan när jag vaknade i alla fall.

I morse vid 8 åt han en liten skvätt ersättning bara, ca: 45 ml och sedan strax efter 10 klunkade han i sig hela 150 ml vilket är det mesta han ätit hitills. För ungefär en timme sedan åt han ca: 120 ml.

Jag får pumpa ut lite granna ur brösten när det känns som de ska sprängas vilken sekund som helst, men hitills har det funkat bra. Jag undrar när mjölken börjar sina.

Idag har jag och Hugo varit ute på en promenad i Rydskogen, passade på att gå när jag visste att han ville sova. Vi hann knappt utanför dörren innan han sov, och sedan vaknade han när vi var påväg hem. Var i alla fall ute i 45 minuter och det var jätteskönt men väldigt kallt.

Nu ligger han och sover igen och jag ska nog ta och röja ordning lite i köket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0