5 dagar kvar!

Nu är det 5 dagar kvar till beräknad födelse, önskar att man visste att bebisen faktiskt tänkte komma ut då. Men så är det ju tyvärr inte. Förutom att leta tecken på att förlossningen närmar sig och hoppas på att värkarna ska sätta igång så har jag inte gjort mycket vettigt den senaste tiden, orkar verkligen inte göra någonting som innebär att jag måste gå utanför dörren. Att gå till Hemköp som ligger 100 m bort är det mest krävande jag har gjort den senaste veckan. Men imorgon är det dags för barnmorskan igen och för förhoppningsvis sista gången innan bebisen tittar ut, då får vi se om han fortfarande verkar må bra där inne i magen.

Vår ena katt Elvis har fått något sår eller nått på huvudet som varar. Det är som en tia i storlek och är helt rosarött, utan päls och så kommer det vätska ur. Han är förövrigt precis som vanligt och verkar inte ha ont där ens, så jag hoppas inte att det är något allvarligt utan att han bara har kliat upp något litet sår. Läste på internet om så kallade "fukteksem" och det är mycket möjligt att det kan vara det han har fått, det började ju som en liten tova i pälsen och så blev det större och kalt. Vi rengör det i alla fall flera gånger om dagen och i morgon skulle farmor ringa till deras vetrinär och fråga vad vi skulle göra. Jag blir ju så orolig, men han har bara haft det sedan igår så det är nog ingen fara än så länge i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0