Måndag 16/2

Nu har min syster precis åkt hem, hon har varit här sedan i fredags. Pappa kom hit vid 11 idag och så åkte dom tillsammans hem.

Idag har jag varit på bvc med Hugo och det var som jag misstänkte, han hade gått upp jättedåligt i vikt igen. Men nu var det verkligen inte mycket. Vi som har försökt prata med dom i flera månader och sagt att vi har haft problem, att han krånglar med amningen och så, men dom har bara sagt att så länge han kissar och verkar pigg så får han i sig tillräckligt. Känns så himla jobbigt att dom bara har ignorerat vårt problem, inte förrän kurvan började vika av helt så började dom bry sig. Han har ju gått upp väldigt dåligt nu ett tag men då har dom bara sagt att det är helt normalt att det går lite upp och ner ibland. Vill ju verkligen Hugos bästa.

Han hade bara gått upp 80 gram sedan sist och det var 3 veckor sedan, det är ju inte precis bra. Han som brukade gå upp nästan 300 gram i veckan. Och det är ju helt normalt att kurvan planar ut lite med tiden och det har den ju gjort, men han brukar ju åtminstone gå upp över 100 gram i veckan. Men 80 på 3 veckor! Jag blir jätteorolig och nu hoppas jag verkligen att problemet ska lösas genom att vi från och med nu börjar med ersättning, och så amning enbart på natten. Han har fått ersättning nu den senaste gången han åt och så ska han få det strax igen. Hoppas hans mage klarar det bara.  Usch, jag hatar att behöva vara orolig över hur han äter, fördelen med ersättningen nu är ju att vi vet hur mycket han får i sig.  Vi ska dit om 3 veckor nu igen för vägning, bara att hoppas att allt funkar bra från och med nu.

Nu ska jag fixa mat åt min lilla älskling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0