Mycket har hänt

Nu var det ett bra tag sedan jag skrev här sist och det har hänt en hel del. Först och främst så har vi varit på könsultraljud och fått reda på att det är en liten pojke vi väntar=) Känns så himla kul att veta lite mer om vad det är för en liten krabat i min mage. Så nu blir det till att försöka hitta några bra pojknamn!

Sedan har vi varit i Eskilstuna från den 4 juni till den 12:e. Roberts ena syster tog studenten den 6:e och då ville vi ju självklart vara där, och så passade vi på att vara där några dagar till eftersom Robert ska jobba i princip hela sommaren och då hinner vi inte hälsa på så mycket mer.

Innan vi åkte till Eskilstuna var vi hos barnmorskan och kollade mina värden, lyssnade på bebisens hjärtljud och kollade mitt sf-mått. Mina värden såg bra ut och hon trodde inte att jag skulle behöva äta några järntabletter under resten av graviditeten heller, mitt sf-mått var 24 cm och jag var när det mättes i vecka 24+3 så det såg också bra ut. Hjärtljudet låg på 140 slag/minut precis som förra gången=)

Under tiden vi varit hemma nu så har vi bland annat satt upp nät för balkongen och gjort lite fint där ute så att katterna kan få vara där och vi också såklart. Vi har också köpt täcke och kudde till både vagnen och spjälsängen och ett bäddset på ikea. Dock upptäckte jag igår att påslakanet var alldeles för stort för täcket?! Konstigt tycker jag men jag får väl be farmor att sy in det lite grann.

Nu har Robert slutat jobbet för 20 minuter sen så han är nog snart hemma, då ska vi laga lite mat och så kanske det blir att vi går över till Hanna och Rickard och kollar på fotbollen.

Ska ta någon bild på min mage sen som jag tror har växt massor sedan den senaste bilden!

/Sandra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0