Onsdag kväll

Hugo somnade kl: 20.30 ikväll, verkar som att han tänker fortsätta att somna såhär tidigt vilket är jätteskönt för då kommer man upp tidigt på morgonen och så hinner man med att göra lite på kvällarna när han somnat.

Idag skulle vi ha åkt och kollat på lokalen där vi ska ha dopfikat men när Robert kom hem från skolan så rann bara tiden iväg så vi hann inte åka ner på stan. Vi som verkligen måste kolla hur den ser ut! Snart är det dop och minst en vecka innan det måste vi kunna förbereda alltihop. Vi har åtminstone bestämt vad vi ska bjuda på för mat, och fika ordnar Roberts syster, verkligen jättesnällt av henne att göra det.

Hugo fick i vanlig ordning nu sin broccolipuré på lunchen, och han var lika glad som vanligt över att få äta med den magiska skeden som gör allting gott. I morgon däremot är det dags för ny smak, då blir det potatispuré. Hoppas att stavmixern jag beställt hinner komma innan lunch så jag kan göra egen till honom, men om den inte hinner göra det så har vi färdig på burk hemma också. Han har för övrigt varit jätteduktig med flaskan idag, lite krångel har det ju varit men inte alls som de senaste dagarna. Hoppas han fortsätter så!

Till middag blev det köttfärssås och spaghetti, var Robert som skulle göra det men när det nästan var klart ropade han på mig i ren panik och ville att jag skulle komma och rädda köttfärssåsen, smakade tydligen skit enligt honom och med lite små ändringar tyckte han att jag lyckades få den god.

Som vanligt så missade jag största delen av det enda programmet som jag verkligen VILL se, "Halv åtta hos mig", blir alltid så och jag fattar inte varför. När första reklamen är så är det alltid något jag går iväg för att göra och så glömmer jag helt bort att jag kollar på tv och så hinner jag lagom se poängsättningen. Missar alltid själva middagen, det som är det väsentliga. Idag var det blöjbyte som distraherade mig.

I morgon kommer Elin och Nova hit, ska bli jättekul att träffa dom!

Snart ska jag diska och koka lite flaskor och annat kul som kommer med flaskmatning. Koka vatten också och hälla i termos så det finns klart i morgon.

Kommentarer
Postat av: Robert

Du är dum! puss

2009-02-25 @ 22:10:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0