Torsdag 23/7

Idag så har vi inte gjort något speciellt, vi har bara varit hemma och tagit det lungt, åtminstone jag, Hugo har det varit full fart på.

Han inledde dagen med att välta ner lampan i hallen för andra gången nu så att den gick sönder i tusen bitar. Det var glas överallt. Det var bara för mig att sätta ner honom i spjälsängen och sedan plocka upp glasbitar, sopa och sedan dammsuga överallt där det hade kunnat tänkas hamnat. Hugo tyckte att det var måttligt kul att vara i sin säng men eftersom hallen gränsar till nästan alla rum ville jag vara säker på att allt glas var borta innan jag släppte ner honom på golvet igen.

Jag har också fått endel mat lagad till Hugo som jag har frusit in. Det blev kyckling, morötter och en rätt med kyckling, morötter, palsternacka, zucchini, paprika, grädde och couscous. Hoppas han gillar det!

Har pratat med farfar och farmor idag också och det är nu bestämt att dom kommer ner hit på måndag. Det ska bli kul, då får vi hitta på något på dagen och sedan bjuda dom på lite mat senare. Skulle vara trevligt om det var lite fint väder så att vi kunde sitta ute och kanske grilla då.

När jag var ute och klippte gräset igår så såg jag att det hade kommit massor av tomater på vår ena planta, dom är fortfarande gröna, men ändå! Kul att det blir några i alla fall. Dom står ju så soligt och bra mot husväggen så det dröjer nog inte så länge innan dom blir röda och fina.

Nu har jag fixat lunch till Robert i morgon, det blev inte över något från maten men jag hade sparat ris och gräddsås från min lunch så nu ungsstekte jag bara ett par kycklingklubbor och stekte wokgrönsaker till, det var så jag åt det. Jättegott!

Nu ska vi lägga oss och läsa en stund eller kolla på Yesman med Jim Carrey, får se vilket av det som det blir.

Inga bilder idag heller för nu är det slut på batteriet i kameran, men imorgon SKA jag se till att det blir några!

Trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: linaericajonasson.blogg.se

Hej, det är sen kväll och vi ha fikat nyss. Berätta inte för farfar om tomaterna för då blir du retad det blir jag för mina 3 gröna små tomater, farfar vattnade dom i kväll, alltid något. Försök få en tomat röd till måndag och ge farfar den.

Jag längtar till måndag, ha en skön helg.

"farmor"

2009-07-24 @ 23:10:20
Postat av: Melinda

bebistopsar är såna här specialformade topsar ;P hahaha

2009-07-25 @ 03:01:03
URL: http://melindawingren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0