Torsdag 9/7

Nu väntar jag och Hugo på att Robert ska sluta jobbet och komma hem. För en liten stund sedan fick Hugo lite mat, han fick proväta mina fiskbullar som jag gjort idag, tillsammans med morot och potatis. Dom blev väl inte superbra, det ser ju inte ut som köpta precis. Det var inte lätt att få dom jämna, runda och fina men så försökte jag inte så mycket heller eftersom dom ändå ska mosas när han äter. Det verkade i alla fall som att han tyckte att dom smakade bra och det är ju huvudsaken.

Han kryper runt här för fullt och går längs möbler och river ut alla böcker ur bokhyllan. Idag släppte han taget ordentligt för fösta gången också så att han stod helt själv i flera sekunder. Han gjorde det en gång och sedan tog han tag i soffbordet, sedan släppte han igen och så skrattade han åt mig och ramlade handlöst ner på golvet. Så kan det gå när man är liten.

Nu hittade han en kattpingla som tydligen var jätterolig, han vevar som bara den med hela armen.

Igår när vi var på öppna förskolan så passade jag på att fråga bvc-sköterskan om hon hade något tips på vad vi kunde göra mot Hugos hårda mage. Messmör i gröten morgon och kväll ska tydligen ha lösande effekt så nu är det inköpt och så får vi se om det ger något resultat. Hon tyckte att det var ett bättre alternativ istället för lactulos som de flesta ger.

Nu ska jag börja med maten, tacopaj.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej.

Stakars Hugo som skall behöva äta fiskbullar.

Jag kommer och äter tacopaj, det låter gott. I morgon och på lördag kväll skall din lillasyster sova och äta här, fredag kväll tacos vilket jag tycker är jättegott.

Regn, regn och åter regn inget roligt.

Kram "farmor".

2009-07-09 @ 18:56:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0