8 månader idag

Idag var det 8 månade sedan Hugo föddes. Kan inte fatta att han snart är ett år! Vart tog tiden vägen?

Hugos färdigheter vid 8 månaders ålder, i ordning efter när han lärde sig det:

- Han kan vända sig från mage till rygg (1 månad & 4 dagar)
- Han kan skratta (2 månader & 12 dagar)
- Han kan jollra (ca: 2½-3 månader)
- Han kan vända sig från rygg till mage (5 månader & 3 dagar)
- Han kan sitta själv utan stöd (5 månader & 14 dagar)
- Han kan åla (7 månader)
- Han kan prata bebisspråk, mamama, dadada osv.
- Han vevar med ena armen upp i luften när man sätter på musik eller sjunger något han gillar
- Han kan sätta sig upp själv från liggandes (7 månader & 26 dagar)
- Han kan krypa (7 månader & 27 dagar)
- Han kan ställa sig upp själv mot saker (8 månader)




Bild från idag! Inte lätt att få en bild på honom numera, han är inte still en sekund och han lyckas alltid vända sig om just när kortet tas.


Har tittat tillbaka på en massa bilder på magen när jag var gravid, och gud vad man saknar den där magen. Var så roligt att se den växa och så spännande att veta att man snart skulle bli förälder, man visste ju ingenting om hur det skulle bli eller vad det var för en som låg där inne i magen. Man kan inte fatta att det bara var 8 månader sedan som jag gick här hemma och nästan gett upp hoppet på att någon bebis skulle komma ut, och så satte det igång och ut kom han. Ja gud vad tiden går fort! Man får verkligen ta till vara på nuet för det kommer aldrig igen.

Här kommer lite bilder på den växande magen=)



Bild tagen i vecka 10. Här inbillade jag mig att det faktiskt hade börjat synas att jag var gravid.



Vecka 17. Här hade det faktiskt börjat hända lite.



Vecka 22



Vecka 27



Vecka 32



Vecka 33. Här började det verkligen hända grejer!



Vecka 35.



Vecka 37. Här börjar jag bli riktigt stor!



Vecka 40.



Vecka 41 (bf+3)


Och ut kom denna sötsak!

-Jag älskar dig gränslöst-


Kommentarer
Postat av: Melinda

Duktig han är :D

Och va fin mage du hade !!

2009-06-02 @ 23:31:38
URL: http://melindawingren.blogg.se/
Postat av: elin

Va fint!:) Ett sånt inlägg ska jag ta mig tid att göra någon dag jag med :P kolla min blogg,har lagt upp nya bilder :)

2009-06-03 @ 10:26:16
URL: http://elin.marpet.se
Postat av: Louise - [ Mamma till Eddie ]

ååh. saknar med min mage! sv: okej, va kul! visst. ska jag göra :D

2009-06-03 @ 20:27:47
URL: http://louisekumlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0