Måndag 1 juni

Helgerna bara springer iväg, känns nästan som att det är måndag varje dag. Vädret är varmt och fint och det är så skönt att det äntligen är sommar.

Vi kollade på Robinson i lördags och jag tänker inte säga mer än att jag tyckte helt fel människa vann, hon förtjänade det inte enligt mig. Men det blir ju som det blir när det är dom själva som röstar, då går vänskap framför vem som är den riktiga överlevaren. Jaja, nog om det.

Jag är sjuk fortfarnde även om det går mot det bättre, vilket är skönt för nu är jag trött på att vara sjuk. Har ingen ork till någonting. Men idag ska jag försöka pallra mig ner på stan för att hitta lite kläder till mig för en gångs skull.

Hugo har blivit ännu bättre på att krypa nu och han gör det oftare och oftare, alltså väljer krypa framför ålning. Med maten går det inte mycket framåt, vi får se hur dagen blir men den kan inte bli sämre än de senaste så det är ju positivt.

Åh han var så söt i går kväll när han skulle sova. Jag gjorde ett nytt försök med att få honom att somna i sin egen säng, vilket han också gjorde, tillslut! När jag la honom i sängen så började han direkt rulla runt, krypa runt och ställa sig på knäna. Sedan satte han sig vid fotänden på sin säng och drog in ren tvätt som låg i en tvättpåse där till spjälsängen. Sedan tog han sin lilla filt och satt och bara vevade med den i luften, lite svårt att förklara men det var jättegulligt. Tvättpåsen fick tas bort.

Det är inte lätt att få honom sova i sin säng nu när han är så rörlig, han ligger liksom inte still ens i fem sekunder, hur ska han så kunna somna? Men som sagt efter låång tid och många nedläggningar av honom så tröttnade han och somnade. Lite krävande måste jag säga, men tillslut så kommer det nog gå fortare.


Kommentarer
Postat av: Melinda

Jarmo skulle vunnit, lätt. Fattar inte att den andra fjollan vann, och tycker att det är helt idiotiskt att dem som åkt ut ska rösta.

2009-06-01 @ 13:11:51
URL: http://melindawingren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0