Måndag 29/6, utvecklingssprång!

Ja då var det måndag igen och en ny arbetsvecka för Robert. Längtar tills nästa helg då det kanske blir en tripp till Kolmården för oss.

I fredags hade jag och Hugo en jättebra dag ute i det fina vädret. Först gick vi till Valla gård och kollade på lite djur, höns, kaniner och hästar. Getterna och fåren verkade gömma sig just då för jag såg bara några tomma hagar där dom förmodligen var. Hugo tyckte i alla fall att hönsen var roligast att titta på, det kan ha berott på att det var dom som både lät och rörde på sig mest. Det var en jättefin och stor lekpark där också.

Efter att vi tittat på djuren gick vi och satte oss på en bänk där och Hugo fick lite mellis. Efter mellanmålet fällde jag ner vagnen i liggläget och han slocknade direkt, han var verkligen helt utmattad. Under tiden som han sov gick jag runt lite där, satt och solade en stund och sedan gick jag hem. Vi var hemma en stund och sedan gick vi ännu en lång promenad till Roberts jobb och åkte med honom ut till Tornby och köpte kattmat.
















I lördags städade jag och Hugo hela tiden fram till Robert slutade jobbet. När jag dammsög kröp han efter dammsugaren och ställde sig upp mot den som han alltid gör. Och när jag torkade golvet blev han vansinnig för att han inte fick göra samma sak, och för att han inte fick plaska i skurhinken. Nej, under tiden som jag gjorde det så fick han sitta en stund i sin matstol och sedan i bärselen.

På kvällen åkte vi ut till Bergs slussar och åt glass och hade det trevligt. När vi skulle åka hem köpte vi med oss pizza från pizzerian där också. Faktiskt den första goda pizzan vi ätit sedan vi flyttade hit till Linköping. Dom håller inte riktigt lika bra klass som i Eskilstuna, eller så är det vi som har lyckats äta från helt fel ställen.

Igår var vi ute på vår uteplats hela dagen, Hugo badade i sin nya pool som han fått av sin mormor och vi passade på att sola medan han sov. Jätteskönt! På kvällen grillade vi och åt jordgubbar.

Idag ska vi åka och storhandla på Ica maxi när Robert slutar jobbet. Nu ligger Hugo och sover som alltid vid den här tiden. När han vaknar blir det kanske att vi åker ner till stan, både han och jag skulle behöva lite nya kläder.

Det har hänt massor i Hugos utveckling de senaste dagarna. Han har lärt sig klappa händerna, han har fått ytterligare en tand (och fler är på gång), han har lärt sig säga både "mamma" och "titta", dock används orden inte alltid rätt, men ibland så. Det låter så gulligt! Dessutom har han börjat ställa sig upp mycket mer ofta. Det händer mycket nu!


Kommentarer
Postat av: Melinda

Va mysigt ni har haft det :)

2009-06-29 @ 13:37:53
URL: http://melindawingren.blogg.se/
Postat av: Louise - [ Mamma till Eddie ]

sv: hehe tack :) men ska ändå göra en ny, fast liknande för den blev så slarvig :P

2009-06-30 @ 09:04:25
URL: http://louisekumlin.blogg.se/
Postat av: Okana-lyckligaste blivande mamma

Hej.

Jättefin blogg :)

Följa varandra via bloglovin?

Jag är en 21-årig tjej som snart ska få sitt första barn.. och jag längtar.

I min blogg skriver jag om min graviditet och vardag, mode, nöje och mycket mer :)

Kramar

2009-06-30 @ 13:25:40
URL: http://zlatnaribica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0