Sommarkväll

När Robert slutade jobbet kom han hem och hämtade upp oss direkt och så åkte vi till Ica maxi och veckohandlade. Vi har börjat självscanna nu och det tycker vi funkar super. Smidigt att slippa stå i kö och att allt redan är packat när man kommer fram till kassan. Vi har dock inte fått någon avstämmning än och det skulle vara så typiskt om det blir när vi ska storhandla. Då handlar vi mängder! Hugo fick sitta i barnsitsen på kundvagnen idag för första gången, det gick utmärkt och han trivdes bra där.

När vi kom hem från Ica var det dags för kvällsgröt till Hugo och sedan nattades han av Robert. Han sommnar mycket bättre i sitt rum nu, det beror nog på att det är mycket mörkare och lugnare där inne. Det ligger ju inte vägg i vägg med köket som vårt gör. Han sover dessutom mycket bättre där inne, för att inte tala om hur bra jag sover nu.

Tidigare har jag vaknat till ungefär en gång i timmen hela nätterna sedan han föddes, jag vaknar för minsta lilla gny från honom. Nu sover jag hela nätterna fram till ungefär vid 4-5 då han alltid vaknar och får lite välling. Den sömnen är obetalbar för mig just nu så trött som jag har varit den sista tiden. Skulle ljuga om jag sa att jag inte saknade att ha honom sovandes i vårt rum dock, att höra hans andetag och bara kunna kika ner i hans lilla säng och se hur söt och fridfull han ser ut. Men eftersom både han och vi sover bättre nu så ska man ju inte klaga.

Under tiden som Robert nattade Hugo fixade jag maten. Grillad fläskkarré med potatisklyftor, morötter och palsternacka i ungen och vitlökssås. Blev riktigt gott! Första gången jag tände grillen och skötte hela den delen. Det gick över förväntan även om jag inte är någon fullfjädrad grillmästare än. Men det kommer. Nu kan Robert förvänta sig konkurrens vid grillen!

Kameran är slut på batteri och jag har varit dålig på att ladda den, så här kommer några blandade äldre bilder på vår bedårande son!





Kommentarer
Postat av: Melinda

Kul med storhandling ;D självscanning kör vi också, är guldvärt att slippa stå i dessa jäkla köer!



Söta bilder på lillgossen :D

2009-06-24 @ 11:32:55
URL: http://melindawingren.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej

Det är skön sommar, hoppas ni kan vara ute och du kan få sola lite. Jätteskönt att du får sova om nätterna, jag vet vad det betyder sen vi hade valpar och man sov dåligt.

Jag har badat en hund varje dag och sedan har jag varit till din pappa och vi har packat och i kväll skall vi städa ditt gamla rum. Ericas rum ser ut som ett bomnedslag än fast allt är nerpackat det är bara sängen och en väska med kläder kvar.

I dag skall jag bada melissa, kanske hinner sitta ute en liten stund, varför flytta när det är fintväder.

I går kväll var Erica och Conny här och vi grilladekotletter och åt potatissallad, Conny var grillmästare, farfar tittade på trav.

Kram till er från "farmor"

2009-06-25 @ 09:24:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0