Tisdag 30/6

Värmen fortsätter och det är skönt samtidigt som det är fruktansvärt jobbigt att det ALDRIG blir svalt. Men man ska väl inte klaga, snart är regnet och den tiogradiga värmen tillbaka.

Hugo har nu två tänder till påväg, framtänderna i överkäken. Inte konstigt att han inte vill äta! Om de hinner fram under den här veckan så blir det fyra tänder på två veckor. Det är inte illa för en föredetta tandlös.

Idag gick han även helt själv med sin gåvagn. Han reste sig upp mot ena köksstolen och stod där ett tag och sedan tog han tag i gåvagnen som stod bredvid och trallade iväg. Jätteduktig var han! Han gick en liten bit själv men sedan tyckte jag det såg lite ostabilt ut så då höll jag lite i vagnen som stöd för att den inte skulle vara så "lättkörd".

Igår var vi iväg och storhandlade, och jag måste bara säga att självscanning måste vara guds gåva till människan. Nej då, men för oss är den möjligheten verkligen guld värd. Så fruktansvärt smidigt att packa allt på en gång och samtidigt ha koll på hur mycket det kostar. Att man slipper kö och att packa kopiösa mängder mat när man väl handlat klart är bland det bästa utav allt. Tack till den som kom på den idén

Jag har ju som jag nämnt tidigare börjat läst lite nu medan Hugo sover om dagarna i Camilla Läckbergs bok Sjöjungfrun, och hitills är den väldigt bra. Jag gillar att läsa böcker av samma författare för då är man liksom redan inne i boken när man börjar, d v s om det är en bokserie med till delvis samma karaktärer. När jag läst klart den här boken som är den senaste av hennes böcker så ska jag nog ta och läsa Martina Haags senaste bok I en annan del av Bromma, alla hennes tidigare böcker har ju varit så sjukt roliga så det är ett måste. Hennes böcker kan jag verkligen rekomendera.

Nu ska vi lägga oss i sängen och kolla på ett avsnitt Lost.

Kommentarer
Postat av: Monica/mormor

Hej på er!..Mamma och jag har läst alla dina bloggar idag om Hugos framsteg..helt fantastiskt att han snart kan gå den lille spelevinken och så kul med alla tänder.

Man längtar nästan ihjäl sig efter honom ska du veta.

Tack för boktipsen, ska försöka läsa lite på min semester i augusti och varför inte de du rekommenderat.



Ha det så skönt i solen och sköt om er alla tre!

Kramar från oss båda..

2009-06-30 @ 23:14:07
Postat av: Melinda

Man vill inte direkt klaga ;/ för sen sitter man där i regnet och klagar på att det inte är sol :P

2009-07-01 @ 21:08:12
URL: http://melindawingren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0