Ledsen och övertrött bebis

Nu blev det inte att ví gick till öppna förskolan, Hugo hade varit vaken i över 3 timmar och var totalt övertrött. Första gången som han verkligen var otröstlig och grät i minst en halvtimme, han kunde bara inte somna. Sängen funkade absolut inte så det var bara att glömma och vagnen var nästan ännu värre. Det som funkade bäst var att ha honom i min famn och gå fram och tillbaka och vagga honom i armarna, och det var ju inte precis som att det gjorde honom helt lugn och tyst, nej han grät ändå, men han gallskrek inte som han gjorde i sängen.

Tillslut så somnade han i allafall, gråtandes. Kändes hemskt att han var så ledsen när han somnade men det får vi ta igen när han vaknar, då ska vi leka och busa massor. Så det blev inte att gå till öppna förskolan, men det var nog bäst så när han var så trött, där finns det inga möjligheter för honom att sova eftersom man inte ens får ta in vagnen, och han kan ju inte ligga där utanför själv. Vi får gå dit på måndag istället.

Hugo testade på att äta en majsbåge för första gången idag och det var väl inte den succén jag hade förväntat mig. Jag gav han den i handen och så tog det inte lång tid förrän han förde den mot munnen, men när han fick in lite i munnen så grimaserade han bara och så försökte han inte mer. Vet inte om han förstod att man kunde äta den eller om han tyckte det var äckligt, vi får testa fler gånger, vi har ju en hel påse nu så.

En som däremot var VÄLDIGT intresserad av majsbågen var Olivia, hon satt som en hök hela tiden som Hugo höll i den, hon försökte till och med roffa åt sig den med tassen. Ingen var gladare än hon över Hugos ointresse, hon knaprade maniskt i sig hela bågen och såg inte allt för lycklig ut över att den tog slut. När vi sedan gjorde ett till försök med Hugo och majsbågen så var hon där på två röda när hon hörde påsens prassel. Knäppa katt!

Kommentarer
Postat av: Melinda

Nej, jag tror inte man kan provköra dem någonstans, men det hade jag tänkt att kolla upp!

2009-03-26 @ 21:20:48
URL: http://melindawingren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0