Måndag 23/3

Idag gick vi upp vid 06.30 då Hugo vaknade och tyckte att det var dags. Vi var uppe en stund och sedan när han började bli trött igen så gick vi och la oss och sov väl 40 minuter till. Robert åkte iväg till skolan under tiden som vi sov. När vi gick upp för andra gången var det dags för gröt till Hugo och frukost till mig.

Under dagen har jag fixat lite här hemma, diskat en massa glas som står i vitrinskåpen, tvättat Hugos ko och dammsugit.

Appropå Hugos ko så visste jag inte riktigt hur jag skulle göra med tvätten av den eftersom han har den varje gång han ska sova och är bara vaken 2-3 timmar i stöten. Maskinen tar ju runt 2 timmar och sedan ska den hinna torka också. Stoppade den i maskin direkt när vi vaknade i morse och så tvättade jag halv-maskin och då går det snabbare.

När det var dags för Hugo att sova var "Koisen" inte torr så då gjorde jag ett försök att få honom att somna ändå, men utan resultat, så tillslut fick han den trots att den inte var torr. Hade hängt den på elementet så den hade hunnit torkat hyffsat bra, den var bara lite småfuktig, men Hugo var nöjd med det också. Nu är den i alla fall ren och fin men han har redan börjat pula in den i munnen och sugit på armarna/klövarna på den, så snart är den lika smutsig igen. Bra att han gillar den i alla fall!

När jag skulle dammsuga så la jag Hugo i hans babygym under tiden, skulle bara dammsuga i vardagsrummet och då tänkte jag att han kunde få ligga och leka där. Han tyckte dessvärre inte detsamma och direkt när jag satt igång dammsugaren så började han gråta. Behövde verkligen dammsuga så då kom jag på att jag kunde testa att ha honom i babybjörn-selen som han inte har setat i sedan han var miniliten. Klämde i honom i den, vilket inte var så lätt nu när han är mycket större, satte honom framåt i den, och det gick hur bra som helst! Han verkade tycka det var jättekul att sitta där, han sprattlade massor och tog tag i allt han kunde nå.

Passade på att dammsuga hela lägenheten eftersom det gick så bra. Det var däremot inte speciellt skönt för min rygg att ha en bebis på över 8 kilo i den, jag som tyckte det var jobbigt redan när han var någon månad. När jag var klar och skulle ta ur honom ur den så är hans ena hand blå!! Den hade tydligen blivit det för att armen liksom hade varit lite uppåt hela tiden, så nu vet jag inte om jag vågar använda den igen, synd eftersom det var så smidigt. Skulle vilja ha en ergonomisk sele eller sjal som man kunde använda ibland, men det är ju inte speciellt billigt.

När jag diskade så fick han sitta i sin babysitter som vi inte använt på ett tag heller eftersom han inte alls gillat att sitta still där, men nu så gick det bra, han satt och lekte med en slev och kollade på mig.

Nu ska jag laga mat!

Tog en bild på han när han satt i babysittern idag, så här kan man se hur stor han blivit. 



1 månad gammal!                                    5 månader gammal!

Lite skillnad!

Kommentarer
Postat av: Robert

Hej!!! fin bebis!!!

2009-03-23 @ 18:37:56
Postat av: "farmor"

Hej

Vad påhittig du är med babybjörn, men kanske ingen bra ide. Kan ni inte köpa en "kois" till eller duger inte det.

2009-03-24 @ 21:35:54
Postat av: Melinda

Dem växer fort :)



Tack för barnvagnstipsen :D dem ska jag kolla upp!

Men om man köper en Emmaljunga city cross, så ingår inte en sittdel ?

2009-03-25 @ 08:09:31
URL: http://melindawingren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0