Onsdag 18/3

Hugo somnade kl. 20.00 igår och så gick vi upp vid 7.30 nu på morgonen. Vi gick och la oss rätt sent igår så man var ju lagom pigg i morse, men det kan man ju inte skylla på någon annan än sig själv.

Nu på sista tiden har jag verkligen börjat vara vråltrött på mornarna, har känt mig utvilad och varit pigg ända sedan Hugo föddes, men nu är jag helt död när jag vaknar. Det är inte förrän nu jag börjat förstå det här med att alla säger att man är ständigt trött och aldrig får sova ut som småbarnsförälder, nu för tiden känns det som att jag kan göra vad som helst för att få sova en extra timme på morgonen. Fast som alltid så är det bara så länge man tillåter sig ligga kvar i sängen som man känner sig så fruktansvärt trött, när man väl kommit upp är det inga problem. Som nu till exempel så sover Hugo och om jag hade velat hade jag ju kunnat sova en stund jag med, men nu är jag alldeles för pigg för det.

I går kom jag och Robert fram till att vi måste bli bättre på att planera vad vi ska äta, för nu upptar det så mycket tid att komma på vad vi ska äta, sedan så blir det oftast att vi går och handlar en massa som vi behöver till det och sedan ska det lagas. Istället ska bestämma vad vi ska äta under hela veckan i förväg och gå och handla så vi har det som behövs hemma. På så sätt slipper vi alla småköp hela tiden som drar iväg massor i pengar. Vi har hur mycket mat som helst i kylen & frysen men ändå går vi och handlar annat, det är bara så onödigt.

Jag vill att det ska bli påsklov för Erica nu så att hon kan komma hit, det är så roligt att ha henne här.


Kommentarer
Postat av: Elin

Nova slog upp dom blå 6.20 och jag har knappt sovit något inatt tack vare henne :P



Vi har börjat med matlista vi med, tar en vecka i taget, det funkar jätte bra :)

Och så slipper det bli så att man inte kommer på någon mat och är vrål hungrig och bara slänger ihop något snabbt som oftast inte blir så nyttigt.

Lycka till

2009-03-18 @ 12:08:17
URL: http://elin.marpet.se
Postat av: Anonym

Nej precis. Jo det är sant, men eftersom jag ammar så ska hon ju ligga där och snutta i en evighet med, tror dom blir mer mätta av ersättningen känns de som.

Okej ja men det är ju bra om ni kommer in i det igen då :) Jo vi mår bättre,men vi är inte helt friska än. Nova är rosslig,snorig och hostig. Ni har klarat er från all förkylning och så eller?

2009-03-18 @ 16:15:33
URL: http://elin.marpet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0