Fredag 15/5

Idag vaknade lillplutten vid klockan 6, trots att han inte somnade förrän 21 igår kväll, konstigt. I och för sig ska jag väl inte klaga eftersom chansen är stor att han inte somnar lika sent ikväll också då.

På morgonen har vi hunnit med lite lek, gjort potatispuré till Hugo, varit till Hemköp och handlat lite nödvändiga ting. Jag köpte även en sallad som jag precis har ätit till lunch, kände verkligen inte för att fixa i ordning någonting själv.

Både jag och Robert har varit duktiga hela veckan och ätit sallad till lunch varenda dag, bara sallad med någon typ av kött till, ingen dressing. Till middag har vi ätit som vanligt, fast mindre portioner. Till frukost har det varit antingen havregrynsgröt eller två knäckemackor med keso på. Bara vatten att dricka. Det har redan gett resultat och jag har gått ner två kilo, nu kommer jag ju förmodligen gå upp det igen när jag slutar äta sallad varenda dag, men ändå. Det har inte alls varit jobbigt för mig, jag har inte känt mig ett dugg hungrig. Att bara hålla sig till dom tre målen och ingenting mer har inte varit några problem alls, jag småäter aldrig annars heller så. Mitt problem är istället att jag äter så himla mycket när jag väl äter, inte till frukost, men till lunch och middag. Och så att vi äter godis och chips allt för ofta, men det jobbar vi också på.


Robert har det varit lite jobbigt för däremot, hans kropp kräver ju lite mer mat än min så det är ju inte så konstigt. Han behöver ju inte gå ner nått i vikt egentligen men han ville få bort det lilla fett han har så att musklerna blir tydligare.

I morgon är det dags för Hugos första timmar utan sina föräldrar, vi firade nämligen 4 år tillsammans igår så då ska vi ut och äta bara vi två. 4 år redan, herregud vad tiden går fort! Roberts föräldrar kommer hit i morgon på dagen och så från kanske 18.00 ska dom vara barnvakt, bara ett par timmar alltså innan han förväntas somna, men hur det går med det får vi väl se. Han har varit strulig med sömnen i ett par veckor nu så det ska bli spännande att se hur det påverkas av att vi är borta dessutom, kan ju sluta med katastrof men det får vi hoppas att det inte gör. Det går säkert jättebra!(försöker intala mig själv det). Det blir på en grekisk restaurang, Olympia heter den och det verkar vara huur god mat som helst. Men det är ju inte gratis precis.

Robert jobbar idag men kommer hem till 16 så det blir inte riktigt heldag idag, skönt att han kommer hem lite tidigare också eftersom vi ska städa och fixa här hemma.


Hugo sover nu och jag ska gå ut i köket nu och göra iordning där och ställa in allt i diskmaskinen. Ska sätta igång en tvätt också på en gång så att jag inte glömmer det, måste hinna torka tills i morgon.


Kommentarer
Postat av: Melinda

Ååh, grattis till erat 4-års jubileum :D

hoppas ni får det riktigt mysigt!

2009-05-15 @ 14:02:28
URL: http://melindawingren.blogg.se/
Postat av: Lollo

Grattis till 4 år!!! =)

2009-05-16 @ 10:18:15
Postat av: erik

gj

2009-05-18 @ 13:20:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0