Helgen

Idag har det bara regnat hela dagen och varit kallt, allt annat idag har varit riktigt dåligt det också. Hatar sådana här dagar. Vill bara att det ska få ett slut på det här.

I lördags kom Roberts föräldrar hit. De hade med sig utemöblerna som vi fått av min mormor, dom var jättefina och passade perfekt på vår uteplats, så lite sol nu hade ju inte varit helt fel. Hur som helst, vi hade bokat bord på Olympia till 19.00 så strax innan det var vi där, maten var jättegod och förätten bjöd dom på eftersom de firade 25 år. Robert tog kalvytterfilé och jag tog pepparstek. Till förätt tog Robert calamari med tzatsiki och bröd och jag tog tzatsiki med vitlöksbröd. Det var ett riktigt mysig ställe.

Vi skippade efterrätten där och gick istället och köpte B&J glass på karamello, vi har aldrig smakat det innan och där har dom det som kulglass så då tyckte vi att det var på tiden eftersom alla tycker att det är så himla gott. Vi tyckte väl att den var lite väl överskattad, inte alls så sjukt god som man hört att den ska vara, god var den men inte så att man blir beroende precis. Godast var i alla fall chocolate fudge brownie tycker jag som den chokladälskare jag är. Robert gillade cookie dough.

När vi kom hem höll eurovision på, som för övrigt var riktigt dåligt i år enligt mig. Låten som vann gillade jag inte heller, men ska ta och lyssna på den igen och se vad jag tycker. Vi kollade inte klart på det eftersom det är så långtråkigt med alla röstningar, man såg ju nästan direkt vilka som verkade vinna så det var ju inte spännande precis.

Igår så var vi ute på plantagen och köpte lite blommor till vår uteplats, två tomatplantor blev det också. Var inne en snabbis på Ikea också med Roberts mamma medan Robert, hans pappa och Hugo satt och sov ute på parkeringen:P När vi kom hem planterades det blommor och fixades. Det blev riktigt fint där ute nu med möblerna, blommorna och ett nytt parasoll som vi köpte på Ikea. Så det fina vädret är verkligen välkommet nu!

Vi har beställt en Mei tai nu också, det är något mellanting mellan en bärsjal och bärsele. Jag hoppas den är lika bra som jag tror nu. Vi ville ha en nu eftersom den sele vi har nu bara är upp till 9 kg och Hugo älskar verkligen att sitta i den och det är så praktiskt att ha när man behöver göra saker samtidigt som Hugo absolut inte vill leka på egen hand. Den är från nyfödd till 17 kg.

Har vunnit en auktion på tradera också, en helt ny barbapapa solhatt till Hugo med lappar och allt kvar på, 23 kr fick jag den för, och så 12 kr frakt så 35 kr blev det, bra pris tycker jag för att vara så fin och helt ny. Hon skulle skicka den idag så imorgon kanske jag får den, och om vi har tur kommer selen då också.

Kommentarer
Postat av: Melinda

Ja, idag har det varit skitväder :( usch. Bara grått & regnigt !

2009-05-18 @ 21:53:26
URL: http://melindawingren.blogg.se/
Postat av: Monica/mormor

Låter ju trevligt att det blev fint på uteplatsen.

Hoppas bara att solen tittar fram så ni får njuta

lite oxå..

Ha det bra!

Kramar till er alla tre..

2009-05-19 @ 14:29:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0