Tisdag 12/5

Nu var det ett tag sedan jag skrev här, har mått dåligt de senaste dagarna så jag har inte orkat. Haft ont i halsen, illamående, ont i magen och känt mig allmänt sjuk. Vet inte vad det är för något, verkar inte som att det vill bryta ut någon gång, vilket i och för sig är bra men jag orkar inte gå och känna mig småsjuk hur länge som helst.

I lördags mådde jag lite skumt hela dagen och så på kvällen blev det värre och jag fick lite feber och frossade. Tog en ibumetin och gick och la mig tidigt för att förhoppningsvis må bättre dagen efter. I söndags när jag vaknade mådde jag dessvärre inge bra alls så då blev det att ta en ibumetin till och somna om i några timmar. Efter sovmorgonen kändes det lite bättre, men fortfarande inte i närheten av bra, hade ingen ork till  någonting alls. Var i alla fall ute och gick en sväng med Hugo så att han fick sova medan Robert städade här hemma.

Innan vi gick ut så hände något jätteläskigt. Hugo ålade runt på hallgolvet medan jag stod inne i badrummet som ligger precis intill med dörren öppen, och Robert var i köket som också ligger precis bredvid hallen. Helt plötsligt hör vi världens kras och Hugo som bara vrålar rätt ut, då har han lyckats dra i sladden så glaslampan från bänken vält ner på honom. Det var glassplitter överallt och Hugo grät hysteriskt, han blödde lite i pannan också. Usch det var verkligen hemskt! Och vilken tur att det inte var värre än vad det var, han kunde ju ha fått glassplitter i ögonen! Som tur var blev han glad fort igen när han fick leka med Roberts gamla mobil.

Igår var vi bara hemma och gjorde ingenting eftersom jag fortfarnde inte mådde helt bra, men idag så känns det lite bättre, bara lite småont i halsen. Det är fint väder ute idag också, så då får vi passa på att vara ute. Ska kanske ta och plantera lite kryddor, problemet är ju bara att vi åker bort över studenten och däromkring, och då vill jag inte att de ska dö om det är varmt. Alltid så himla svårt med blommorna när vi åker bort.

Hugo sover nu och när han vaknar ska han få lite gröt. Efter gröten blir det nog att vi går ut på en promenad.

Kommentarer
Postat av: Melinda

Neej, jag ska inte jobba innan bebisen kommer :P

Är ju inskriven i arbetsförmedlingen, och har nu gått in i jobbgarantin, så jag kan få pengar ett tag innan bebisen kommer!

2009-05-12 @ 15:26:38
URL: http://melindawingren.blogg.se/
Postat av: Melinda

Krya på dig!

Och vad läskigt det där med lampan & glaset :/ usch! men tur att det gick bra.

2009-05-12 @ 23:08:59
URL: http://melindawingren.blogg.se/
Postat av: Anonym

2009-05-13 @ 20:41:24
Postat av: Monica/mormor

Hej gumman!

Hoppas du mår bättre idag och blir frisk tills på

lördag iaf. Lite otäckt med lampan och allt glassplitter, men så är det med nyfikna småbarn.



Önskar dig/er en fin kväll!

Kramar från M.....

2009-05-13 @ 20:44:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0