Måndag 25/5

Hugo sover nu sedan tjugo över åtta ungefär. Idag har det varit jättefint väder här med massor av sol och värme. Har setat ute i solen och bara njutit medan Hugo låg och sov i vagnen, härligt med sommar. Hoppas det fina vädret håller i sig länge läänge nu.

Tog ut en filt och la på gräsmattan så att Hugo kunde få sitta där, det gick inte så bra. Han tyckte det var hur kul som helst, men jag tyckte inte det var lika kul när han försökte pula hela munnen full med gräs. Han ville absolut inte hålla sig på filten, han ålade iväg direkt ut på den blöta gräsmattan och skulle käka gräs. Inte en leksak i världen hade nog kunnat få honom på andra tankar. Det blev med andra ord inte långvarigt där på filten.

Hugo har sovit ute hela dagen, han somnar så bra där så det är jättesmidigt, speciellt nu när det är så fint väder också. Perfekt då man kan sitta där ute och sola också.

Trimmat gräsmattan har vi också gjort, så nu är det så fint där ute eftersom jag klippte det igår.

Vi åkte till plantagen och kollade lite på vad vi har tänkt köpa också, rabarber lutar det åt. Så gott att göra paj och kräm av. Vi har en tom yta mellan staketet och häcken där vi tycker att något behövar vara så där ska vi plantera det. Vi tog inte med oss vagnen eftersom den tar sådan plats och Erik följde med och då vet jag inte ens om det är möjligt att få med vagnen. Vi tog bärsjalen med istället för att testa om det funkar bra, och det var super. Hugo gillade det, det tar ingen plats alls i bilen och det är inte ett dugg jobbigt att bära runt på honom. Den kommer vi ta med nästa gång vi ska storhandla.

Nu har Hugo bestämt sig för att vakna igen och verkar inte vilja somna om!

Nu har jag varit iväg och fått honom att somna igen, försökte först få honom att somna själv i sin säng, men efter att han legat vaken i en kvart och smågnällt så la jag mig bredvid honom i vår säng och då somnade han direkt.

Har inte mycket mer att skriva för tillfället. God natt!

Kommentarer
Postat av: Melinda

Skönt med fint väder :)

2009-05-25 @ 23:29:53
URL: http://melindawingren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0