Nu sover han så sött

Nu har Hugo somnat för en timme sen, alldeles själv i sin säng. Det var första gången på väldigt länge nu som han gjorde det. Det tog sin tid men efter lite smågnäll och sådär somnade han. Tänkte att det börjar bli dags att han kan göra det nu, han har ju gjort det förut så. Annars brukar han alltid somna bredvid mig i vår säng och sedan när jag smyger iväg får han ligga där en stund innan vi bär över honom, för att inte riskera att han vaknar igen.

Nu ikväll läste läste jag först en bok för honom, den var ganska kort så då läste jag en till, en lite längre. Sedan när sagorna var slut så sa jag godnatt och pussade honom, och gick ut ur rummet. Som väntat så somnade han inte, utan han började tjoa och ha sig där inne, så då stod jag bredvid hans säng tills han tillslut somnade. Han somnade precis när jag tänkte att nu tar jag upp honom så får han somna hos mig. Tänkte att läsa en bok när han ligger i sängen för att sova kan bli en ny kvällsrutin, vi får se om det går lika bra i morgon.

Jag är inte den som tänker låta honom ligga och gråta sig till sömns som vissa anser att man ska göra, nej det skulle jag aldrig göra! Somnar han inte i sin säng och blir leden får han komma upp och somna bredvid mig.

Robert är i skolan nu, han har labb 17-21 så han kommer väl om en stund. Det har gått så bra för oss ikväll ändå. När Hugo vaknade efter sitt sista sovpass strax innan 17 så gick han och jag och veckohandlade på Hemköp. Det var lite bökigt att få hem alltihop, två stora påsar varav en var en sån där jättestor som man köper och kan använda igen.  Jag fick knappt in den ena under vagnen, så först hade jag en i varje hand och så vagnen. Men det var så tungt att jag var tvungen att stanna och försöka pula in den ena påsen ändå, fick ta ur lite och lägga över i den andra för att den skulle gå in. Hugo fick ta ett mjölkpaket och en hink turkisk yoghurt framme vid fötterna i vagnen, men det hade inte han nått emot för då hade han nått att pilla på.

När vi kom hem så plockade jag in allt vi köpt och sedan har vi bara lekt och dammsugit lite. Hugo åt dessutom upp hela sin portion gröt ikväll, riktigt duktig var han. Det har han inte gjort på över två veckor nu.

Sjalen/selen som är mer som en sjal kom i alla fall idag, och solhatten också. Solhatten var jättefin men den var på gränsen till för liten så han kommer inte kunna ha den så länge, jag som trodde stlk 46 skulle vara perfekt eftersom hans huvudomfång var 45 sist vi var på bvc. Så kan det bli, men han kommer ju kunna ha den ett litet tag i alla fall.

Sjalen är jag helnöjd med, dock följde inga knytinstruktioner med trots att det stod att det skulle det. Vi letade och letade på internet för att hitta, och tillslut gjorde vi det, på franska! Som tur var fanns det en hel del bilder och med hjälp av det och lite översättning så fick vi ihop hur man knyter för att ha honom på magen. Det är mycket bekvämare än med babybjörn-selen. Det är stor skillnad, plus att man ser att Hugo sitter såå mycket bättre i den här. Hugo älskade att sitta i den också, man såg verkligen hur mysigt han tyckte att det var, han blev helt lugn. Perfekt för oss att ha sjalen när vi ska åka och storhandla för det är knappt så att vi får plats när vi har med vagnen, speciellt inte nu med sittvagnen.

Ska ta och lägga in lite bilder här snart men kameran är slut på batteri nu så det får bli imorgon kanske.

Nu ska jag göra mig en macka, har inte ätit något ikväll så det är väl dags. I morgon kommer Elin och Nova hit!


Kommentarer
Postat av: Monica/mormor

Hej gumman!

Väntar med spänning på att få se lille Hugo på

bild igen!

Ha det gott alla tre och stor kram från mig!

2009-05-24 @ 14:06:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0