Onsdag 6/5

Igår var jag ute på en rask promenad själv med hög musik i öronen när jag hade nattat Hugo, jätteskönt var det. Fick verkligen ny energi, och det behövdes kan jag säga för igår var det en fruktansvärt jobbig dag, Hugo var tjurig hela dagen, ville inte sova och vägrade att äta samtliga mål. Var ute i nästan en timme och när jag kom hem var det dags för Desperate housewives, så dagen blev inte så tokig till slut ändå.

Idag har det varit en betydligt skönare dag, Hugo har varit glad, ätit bra och somnat lätt, förutom nu när han skulle sova för natten då. Men då var han i alla fall på bra humör.

På förmiddagen testade jag på att laga en maträtt till Hugo som jag hade funderat på att göra, det var inget recept eller så utan jag hade bara tänkt att det nog skulle kunna bli bra, och så ville jag testa att göra något med ris i. Och bra blev det verkligen, det blev jättegott, väldigt god smak. Jag ska nog testa att göra en variant av det till mig och Robert också, fast med salt och lite mer kryddor.

Här kommer receptet på hur jag gjorde!

Kycklinggryta med jasminris!

Ingredienser
olivolja/rapsolja att steka i
1 kycklingfilé
1 morot
en bit palsternacka
en bit zucchini
1 scharlottenlök
½ dl grädde
1 dl vatten
lite paprikapulver
jasminris

Sätt igång riset och låt det koka under tiden som du gör kycklinggrytan. Tärna kycklingfilén och stek på medelvärme tills den fått lite färg. Lägg i den hackade löken och låt steka tills den blivit nästan genomskinlig. Häll på grädde och vatten och lägg i de tärnade/skivade grönsakerna. Låt puttra på svag värme i ca 10 minuter och smaksätt sedan med lite paprikapulver. Mixa grytan och späd med extra vatten om det behövs. Mixa den mängd ris du vill ha med vatten till bra konsistens och mixa ihop det med resten av maten. Jag tillsatte en klick osaltat smör och lite rapsolja.

Det blev verkligen supergott och Hugo gillade det också!

Idag har jag varit och klippt mig också, hos en av Elins kompisar som håller på att utbilda sig till frisör. Hon var väldigt duktig och jag är jättenöjd, helt gratis var det också vilket heller aldrig är fel. Robert har varit ledig idag så han var hemma med Hugo under tiden.

Skulle ha tvättat en massa och städat idag också men tiden har bara runnit iväg och det har inte blivit alls mycket gjort, har tvättat lite grann i alla fall och röjt iordning lite, dammsuga och torka golvet får jag göra i morgon.

Nu ska vi kolla på en film hade vi tänkt.

I morgon ska vi träffa Elin och Nova, vi ska träffas på stan och sedan åker vi hit. Ska kolla med henne nu när vi ska ses för det har jag ingen koll på.

Kommentarer
Postat av: Anonym

saknar er :-(

2009-05-07 @ 22:13:33
Postat av: Melinda

Men tacktack för ditt långa svar :D

Ska skriva upp 10 bodys då, cirka ;) och så 7 byxor, och typ lika många pyjamaser :) Måste man ha nåt i strl.50 ? för jag har köpt strl som minst, och det är den enda storleken jag köpt ännu :P man kanske ska köpa några bodys och sånt i strl 62 också ? så man har lite ?

2009-05-11 @ 21:44:25
URL: http://melindawingren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0