På bättringsvägen

Idag har Hugo mått mycket bättre, han är fortfarande inte helt bra men han har inte feber nu i alla fall, det hade han bara lite i morse. Natten däremot vart som väntat, hemsk! Han vaknade tusen gånger och somnade de flesta gångerna inte om förrän någon av oss tog upp och gungade honom i famnen. Han bara grät och grät. Hoppas för allt i världen att denna natt inte blir lika jobbig.

På dagen har han sovit minst en timme varje gång, och så mycket brukar han inte sova så det är nu bara för att han inte mår riktigt bra. Sista gången han sov idag var från 14.00-15.00, då passade jag också på att ta igen lite av den förlorade nattsömnen tillsammans med honom. Därefter sov han ingenting allt tills det att han somnade för natten nu för 40 minuter sedan. Så länge är han aldrig vaken i stäck!

Var nere på stan i två timmar och köpte studentpresent till Roberts syster och letade efter diverse andra presenter, men inte tänkte han sova då. Han låg ner i vagnen nästan hela tiden och såg dödstrött ut men sova det skulle han inte. Min lilla skrutt. Skönt att ha åtminstone en studentpresent avklarad, nu är det bara en till och så födelsedagspresent till Erica.

När vi var påväg hem från stan var jag så sjukt hungrig och hade en fruktansvärd huvudvärk, kände verkligen att får jag inte mat snart så dör jag. Då är det tur att man har en så snäll sambo som står och lagar köttfärssås och spaghetti när man kommer innan för dörren, tack och lov det för annars skulle jag inte sitta här och skriva nu.

Hugos nattning var ingen höjdare den heller, han kände inte alls för att sova trots alla vakentimmar. Först låg jag bredvid honom som vi brukar göra men efter nästan en halvtimma utan minsta resultat och ett hejdlöst kravlande och vändande så tröttnade jag och tyckte att han kunde somna i sin egen säng.

Väl i hans säng drog leken igång på allvar. Där passade han på att lära sig att sätta sig upp från liggandes själv samt kravla iväg och hänga sig över spjälskyddet vid fotänden och kraffsa på en påse som stod nedanför. Samma procedur upprepades sisådär 10 gånger då jag gick och la honom till rätta efter varje gång. Somnade gjorde han en timme efter att nattningen började. Har var en riktig solstråle innan han gick och la sig i alla fall så det väger upp den jobbiga nattningen.

Nej nu ska jag gå ut och fixa ordning i köket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0