Sjukling

Idag när vi vaknade i morse (04.40!!!) så var Hugo lite småkrasslig, hostade och nös och hade sig. Tack och lov somnade han om efter lite vagning. I sängen skulle det minsann inte sovas, där skulle det lekas och det orkade inte den dödströtta mamman och pappan. Vaknade gjorde han igen kl 06.50, väldigt mycket mer human tid att gå upp.

I morse var han inte speciellt sugen alls på varken gröt eller välling, men det kan man ju förstå när han är lite sjuk. Han är inte jättesjuk, men lite hostig och snörvlig och varm och sådär. Hoppas det inte blir värre, han som har hållt sig frisk som en nötkärna sedan han föddes, med undantag för febern efter vaccinationen. Men någon gång måste ju vara den första!

Robert gick iväg på tenta som började 8 i morse. Hugo har varit extremt mammig och kommit åkandes i gåstolen med tårarna i ögonen, snyftandes och sträckt ut armarna till mig för att han vill komma upp, så sjukt söt var han när han gjorde så. Sedan så tog jag fram en av hans leksaker som han knappt lekt alls med, det är ett tåg med lite olika knappar som man kan trycka på så tuffar det som ett tåg och lite så, den blev han rädd förr och började även då darra på läppen och snyfta. Han är lite känslig idag verkar det som.

Nu sover han och det har han gjort i snart 1½ timme. Jag har både hunnit sitta här, duscha och bara tagit det allmänt lungt, jätteskönt har det varit. Nu hade jag tänkt äta lite frukost som jag inte har gjort än, får se om jag hinner innan han vaknar. Han brukar inte sova mer än max 1½ timme.

Nu vaknade han!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0