Söndag 24/5

Var några dagar sedan jag uppdaterade nu men jag har inte haft tid till det förrän nu.

I onsdags var Elin och Nova här, alltid lika kul att träffa dom. Hugo och Nova ålar lika dant båda två, och det går riktigt fort. Nova ålade i full fart efter katterna, dom var roliga tyckte hon. Riktigt dåligt väder var det också, regnet öste ner och det åskade till och med lite grann. Men en liten promenad innan dom skulle åka hem hann vi med.

I torsdags kom Erica, min syster hit, och så åkte hon hem igår kväll. Var jättekul att ha henne här! Det har bara regnat och regnat då också. Vi var nere på stan i ösregnet, där hittade jag en vindjacka på kapphal. Såg väldigt mycket ut som en windstopper från p.o.p, precis en sådan jag ville ha till Hugo. En blå blev det och billig var den också. Dom hade något erbjudande just då med 25 % rabatt på valfri vara till ordinarie pris, så 135 kr behövde jag bara betala.

Idag har jag klippt gräset och krattat. Sedan åt vi lunch ute på vår uteplats, pannkakor med sylt. Första gången det har varit fint väder sedan vi fick våra utemöbler. Hugo satt i sin matstol och drack lite vatten och lekte. Helt underbart att man kan sitta ute där nu.

Nu är det snart matdags för Hugo så nu måste jag ut i köket och ta fram maten och tina den.

Senare ikväll så hade jag tänkt lägga in lite bilder på min lilla plutt som börjar bli stor nu. Det var ett tag sedan sist men jag har varit så dålig på att fota och framförallt på att ha batteriet till kameran laddat.

Ikväll kommer det några stycken i alla fall!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej

Vi har varit ute hela dagen, städat och sopat och tvättat altanerna, tagit ut trädgårdsmöbler och satt lite blommor. Halva altanen på baksidan tvättade jag i regn.

Du tycker inte att pannkaka är mat. Vi åt kotlett och pommes samt Slagstaglass och grillad banan till efterrätt.

Vi saknar er jättemycket hoppas vi kan ses när ni kommer hem.

Eran gulleplutt är så söt.

Många kramar från oss till tvåbenta och fyrbenta

"Farmor och Farfar".

2009-05-24 @ 21:01:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0