Barnmorskebesök, torsdag 12/11

Idag gick jag in i graviditetsvecka 21, och det känns väldigt bra för nu börjar den mysigaste tiden med att vara gravid tycker jag, tiden då man tydligt märker hur magen växer och man känner bebisens rörelser flera gånger varje dag.

Jag har också varit hos barnmorskan idag, klockan 10.00 skulle jag vara där. Allting gick jättebra, blodtrycket såg bra ut och järnvärdet likaså, det låg på 118 så än så länge behövs inga järntabletter. Vi lyssnade också på bebisens hjärtljud och dom låg på 150 slag/minut. Anna (som min barnmorska heter) tipsade mig om att jag nästa gång kan spela in hjärtljuden på mobilen som en liten kul grej, så det ska jag absolut göra.

Vi pratade också om hur mycket mer man känner av graviditeten nu andra gången jämfört med första, redan nu kan jag liksom känna att jag behöver sakta ner när jag går för att det spänner i magen, troligtvis sammandragningar. Med Hugo kände jag aldrig att det blev tungt eller jobbigt, inte ens i slutet, men den här gången börjar det redan kännas av. Hon sa då att det är stor skillnad på att vara förstföderska och omföderska för kroppen. Nu ska jag dit nästa gång den 17 december.

Robert kom hem lite tidigare på lunchen så vi hann både med att äta och att kolla klart på filmen som vi började att se igår, Tillbaka till framtiden. Jag har varit väldigt tveksam till dom filmerna men den var faktiskt jättebra, så ikväll ska vi se på den andra filmen. Hugo sov middag under tiden.

När han vaknade så gick vi till öppna förskolan och det var riktigt lungt och skönt där idag till skillnad mot vad det brukar vara.

Robert slutar inte förrän kl 21.00 idag heller så vi har varit hemma här för oss själva, men det har gått jättebra som vanligt och han somnade helt utan problem vid kl 19.30.

Anledningen till att jag inte lägger upp så mycket bilder längre är för att jag enbart kan göra det från min bärbara och det är inte den jag skriver från. På den här datorn finns inte programvaran till kameran och jag hittar inte den skivan nu, och min dator är helt otroligt seg nu och måste rensas och omformateras. Den använder jag bara när jag känner att jag har tid att lägga ner cirkus två år på att skriva ett inlägg och ladda upp bilder, för det är ungefär så lång tid det tar, känns det som i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Sandra - Sebbes mamma

dom är fina å ett lagom pris om man kan säga så=) Sen när man inte behöver den mer är den ju inte svår att sälja =)

2009-11-15 @ 17:18:11
URL: http://sandrasveningsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0