Lördag 28/11

Anledningen till att det inte blivit något skrivande här de senaste dagarna är för att både jag och Hugo åkte på magsjuka. Det började i tisdags kväll mitt i Desperate housewives dessutom, Hugo vaknade och spydde ner hela sin säng med samtliga tillbehör och sedan golvet och mattan. Bara några minuter senare var det min tur, fast jag hann till toan åtminstone. Att torka upp all kräk, duscha Hugo, skura golvet, byta sängkläder i hans säng och lägga in allt i tvättmaskinen var inte kul när man själv mådde som man gjorde. Hugo kräktes inte mer på ett dygn efter det men för mig höll det på hela natten och halva dagen därpå.

Vi trodde att Hugo var frisk eftersom han inte kräktes något mer och dessutom var pigg och glad dagen efter, men tydligen var han inte det, för på natten mellan onsdag och torsdag kräktes han igen, massor.

Nu är vi båda friska i alla fall och det är verkligen skönt, speciellt att slippa torka spyor på nätterna.

I torsdags morse var Roberts pappa här en liten stund eftersom han skulle på möte här i Linköping. Då lämnade han även av vår vagn som vi köpte i Eskilstuna när vi var där sist. Det är en röd Babytravel syskonvagn med svart liggkorg till bebisen. Vi passade på att köpa den i Eskilstuna eftersom det var så bra erbjudande då med 1000 kr billigare än ordinare pris. Att vi skulle köpa just den vagnen hade vi redan bestämt långt tidigare så det blev ju inte sämre att vi behövde betala mindre för den än vad vi räknat med. Den verkar i alla fall väldigt bra hitills, Hugo sitter bra i den, den är lätt att köra och blir väldigt liten för att vara en syskonvagn när man fäller ihop den.




(Suffletterna är lika långa, det är bara det att den ena sidan är i liggläge på bilden medan den andra är i sittläge)

Igår var jag nere på stan och handlade julklappar alldeles själv medan Robert och Hugo var hemma och busade. Det var väldigt skönt faktiskt att kunna gå där i lugn och ro utan vagn för en gångs skull. Har handlat det mesta nu och så köpte jag en mössa och en halsduk till mig själv. Ett av Hugos paket var ganska stort så det fick jag köpa precis innan jag skulle ta bussen hem.

Jag hittade också ett par vinterskor till Hugo på Din sko som vi ska åka ner och köpa idag. Dom verkade väldigt bra och varma, priset var inte så farligt heller och det är ju alltid ett plus. Kunde inte köpa dom då eftersom Hugo behöver vara med så att vi kan mäta hans fot så att det blir rätt storlek.


Kommentarer
Postat av: Melinda - Mamma till Maja ♥

Så jäkla snygg vagn :D sån där vill jag också ha, om vi får ett syskon så tätt att de kan sitta i den vagnen med Maja!

2009-11-30 @ 23:50:31
URL: http://melindawingren.blogg.se/
Postat av: Kristin

Vilken fin och färgglad vagn, det kommer dem båda att trivas att åka i.

2009-12-03 @ 09:54:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0