Måndag 2/11

Igår hade vi en jättemysig dag! När Hugo sov middag så åt vi först lunch i lugn och ro och sedan såg vi klart på den animerade filmen Up, den var riktigt bra, men jag tycker inte att det var någon barnfilm direkt eftersom den stundtals var riktigt tragisk. Men å andra sidan kanske barn inte riktigt förstår dom bitarna av filmen.

När Hugo vaknade gick vi ut i höstvädret hela familjen, Hugo gick runt hela tiden och vägrade att sitta en endaste sekund i vagnen. Han gungade och lekte i löven, det tyckte han verkligen var jättekul. Vi avslutade vår utevistelse med att gå till Hemköp och köpa glögg och pepparkakor som vi åt när vi kom hem. Jag älskar verkligen glögg, det är så gott.






Efter vår glöggfika var det dags för lilla Hugo att äta mat, korvstroganoff med ris, det tycker han är riktigt gott. Han åt en stor portion och drack massor av vatten, man blir både törstig och hungrig av att vara ute och leka.

Till middag lagade vi något nytt, fiskfilé à la creme fraiché med pressad potatis och en morot- och apelsinsallad till, det var jättegott.

Hugo somnade strax innan kl 20.00 och då kollade vi på Ensam mamma söker och Vem kan slå Filip och Fredrik?, vi zappade lite mellan dom två eftersom att jag ville se båda och Robert absolut ville se det sistnämnda.

Idag har jag bakat bröd som främst är till Hugo, vanliga småfranskor. Det blev bra tillslut men degen var extremt kladdig först och jag trodde aldrig att det skulle bli så bra som det faktiskt blev. Jag har inte mycket erfarenhet av bakning så det är ju inte så lätt för mig att veta hur degen ska vara heller för att bli bra. Men när det står 4-5 dl mjöl och att degen ska släppa från skålen, då börjar man ju undra när man har haft i mer än det och den fortfarande är som klister. Som sagt, slutresultatet blev ju bra trots allt.

Sedan har Hugo ätit lunch, han fick resterna från igår med kokta morötter till och det verkade han tycka mycket om. Till efterrätt eller vad man ska kalla det, blev det en nybakt smörgås med smör och ost på och lite frukt till det. Osten slängde han på golvet men mackan verkade han gilla, särskilt smöret.

Jag har också ringt och ändrat tiden för ultraljudet på onsdag, det visade sig att tiden låg precis så att Robert inte kunde följa med p g a skolan. Så nu ska vi dit redan i morgon! Kl 08.15 är det dags! Det ska bli så roligt! Hoppas verkligen att allt ser bra ut.

Sedan efter ultraljudet är det "Nallefest" på öppna förskolan som vi är bjudna till, barnen ska ha med något favoritgosedjur och så kommer det att bjudas på fika, det kommer även att informeras om böckers betydelse för barn samt att de kommer rekommendera olika böcker som passar i deras ålder. Som jag har fattat det så kommer det bara vara ettåringar där. Det blir säkert bra, Hugo kommer åtminstone vara överlycklig när han får gå omkring med sin Kois (en "ko-diinglis", alltså en blandning av ett gosedjur och en snuttefilt) därinne.



Nu sover han och Robert och jag har precis ätit lunch, nu är han påväg till skolan igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0