Måndag 23/11

Flera dagar i rad nu så har Hugo sovit extremt dåligt på nätterna och inte varit speciellt intresserad av maten, han har inte ens velat ha gröten på morgonen och kvällen som han alltid äter utan problem. På nätterna vaknar han massor av gånger och gnäller och ibland gråter och han dricker upp hela flaskan vatten nästan varenda natt, för på dagarna vill han knappt dricka.

Förmodligen är det väl en massa tänder som är påväg upp, men det får vi antagligen inte veta förrän de i så fall redan är helt uppe, i munnen får man nämligen absolut inte kolla. Speciellt inte nu, och att borsta tänderna är omöjligt. Han har bara två tänder i nederkäken medan han har fem stycken i överkäken, så om det skulle vara några tänder påväg där nere så vore det ju inte konstigt. Det börjar dock vara lite jobbigt med dessa nätter, matstunder och tandborstningar, samt gnället där emellan, så vi hoppas verkligen att denna period snart är över och att det faktiskt visar sig vara tänder som spökar.

Idag har han sovit två gånger istället för som vanligen en gång. Jag gick ut på en promenad med honom i vagnen på förmiddagen så att han fick somna där och sova klart ute på vår uteplats när vi kom tillbaka. Han sov en timme ungefär. Nu ligger han också och sover och det har han gjort i mer än en timme nu. Så trött har han ju varit allt, men det är ju inte så konstigt med tanke på nätterna som varit.

Eftersom han inte velat dricka något alls knappt, och vid mellisen vägrade han att ta ens en klunk så tog jag fram en gammal nappflaska som varit undanlagd i flera månader och testade att ge vatten i. Den tog han med stor förstjusning och drack förhållandevis ordentligt innan jag var tvungen att ta den ifrån honom för att han skulle gå och lägga sig. Det var tydligen väldigt kul att gå omkring med flaskan och dricka lite då och då, han såg minst sagt glad ut.

Promenaden i förmiddags var väldigt jobbig för mig för jag fick sammandragningar hela tiden och var tvungen att stanna, det såg nog lite roligt ut när jag gick några steg och sedan var tvungen att stanna. Hemma går det ju jättebra men när jag går ut så ska jag alltid gå så himla fort och det klarar jag tydligen inte av längre utan att få dessa sammandragningar. Jag får gå i lite lugnare tempo hädanefter. Men det är svårt att ändra på gamla vanor, instinktivt känner jag alltid att jag har bråttom.

Efter lunchen var vi nere på stan en snabbis och handlade för mitt presentkort på H&M som varit borta sedan jag vet inte när, länge i alla fall. Jag köpte ett par mammabyxor och en body till Hugo. Alltid lika kul när man hittar sådant. Sammandragningarna var ett faktum även då.

Igår gjorde vi en helstekt kyckling i ugn och åt med gräddsås, kokta morötter, potatis och gelé. Det var så gott så nu har vi köpt en kyckling till som vi ska göra nu ikväll. Vi får se om vi kryddar den lite annorlunda idag för lite variation eller om vi kör på samma som igår, det var hur gott som helst så det skulle inte vara fel det heller. Kanske festar till det med broccoli iställer för morötter i dag istället.

Nu har vi bestämt allt vad vi ska köpa i julklapp till Hugo och även till vissa andra så snart har vi det avklarat vilket är väldigt skönt. Det är roligt att köpa julklappar men det är jobbigt om det blir stressigt och man inte köpt klart allt bara några dagar innan jul tycker jag.

Nej, nu börjar det här inlägget bli lite väl långt så det är kanske dags att jag avslutar.

Ps. Hugo hälsar tack för kortet till sin farfar och farmor!


Här läser han kortet!


Kommentarer
Postat av: Farmor Bettan

Han är ju så gullig, har blivit stora killen. Han ser ut som han läser och verkar väldigt intresserad av kortet. Längtar tills vi ses. Puss och kram.

2009-11-23 @ 19:59:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0