Nyfriserad & matlagning

Idag har jag klippt Hugos hår för första gången. Det var inte det lättaste eftersom jag gjorde det när Robert var på jobbet och Hugo är ju inte den som kan stå still en endaste sekund. Att jag använde mig av en urusel Ikeasax gjorde ju det hela inte lättare precis. Jag lyckades ändå hyffsat bra med tanke på omständigheterna. Blev lite kortare i nacken, vid öronen och i pannan.

Jag sparade också en liten hårtuss och satte in i hans första åren-bok. Försökte ta en bild på vår nystylade son när det var klart men han var inte på humör alls för några foton då så det får komma vid ett senare tillfälle. 

Testade att laga en ny maträtt idag som jag fick tips om igår, Falukorvsgryta med honungsäpplen. Recept finns här.

Det blev faktiskt jättegott så det ska vi äta nu här alldeles strax, jag åt det till lunch också. Det blev dock inte helt enligt receptet eftersom hönsbuljongen visade sig vara slut, jag tog lite grönsaksbuljong, curry och lite annat istället.

 


Kommentarer
Postat av: Elin

Nova behövde också klippas för ett tag sen, men jag våga inte själv. Eftersom dom som sagt aldrig sitter still :P Så min kompis som är frisör klippte henne lite när vi var där och fika :) Klippte bara bort det som växt ojämnt, vill ju ändå ha det långa håret kvar :)

2009-11-29 @ 14:48:35
Postat av: Melinda - Mamma till Maja ♥

Aah, så du testade grytan :D javisst är den god ^^,

2009-11-30 @ 23:49:26
URL: http://melindawingren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0