Onsdag 11/11, halvtid!

Idag har 50 procent av graviditeten gått. Jag tyckte att det gick lite långsamt i början men nu de sista veckorna har det gått hur snabbt som helst.

Samtidigt som man vill att tiden ska gå fort så att man får se vad det är för en liten bebis i magen så vill man ju ta vara på den här tiden både med magen och med Hugo eftersom han utvecklas otroligt nu, det är en väldigt rolig ålder han är i nu. Han har lärt sig klättra upp på allt, vår säng och köksstolarna bland annat, så nu får man verkligen se till att de är inskjutna så att han inte klättrar upp på bordet.

Igår var det en lång skoldag för Robert, han slutade inte förrän kl 21.00 så jag och Hugo var hemma hela dagen själva. Vi var på öppna förskolan och sedan så städade vi hela lägenheten, det är praktiskt att Hugo tycker att det är roligt när jag städar, han följer efter hela tiden och han älskar dammsugaren.

När jag skulle damma på hyllan som vi har ovanför vår säng så ställde jag mig i sängen för att jag skulle nå upp, och självklart gjorde Hugo likadant. Han såg helt överlycklig ut! Det såg lite rangligt ut så jag förklarade för honom att man bara fick göra så om man ska damma på hyllan, men det brydde sig såklart inte han om.

Han somnade redan vid kl 19.20 igår kväll så då passade jag på att se på Halv åtta hos mig. Senare var det ju Desperate housewives också och det var lika bra som vanligt.

Nu sover Hugo efter en stor portion med potatis, morötter och fiskbullar i hummersås, det tycker han är jättegott, vilket jag själv inte kan förstå.


Kommentarer
Postat av: Sandra - Sebastians mamma

Då har ni med fått en "snäll" liten kille =)



ja magen börja bli stor nu. Så mysigt när de rör sig osv.



Skönt att du gått hälften nu. Den sista halvan går ju oftast fortare med =)

2009-11-11 @ 12:11:15
URL: http://sandrasveningsson.blogg.se/
Postat av: Elin

Okej. Jo men det beror nog dels på det och dels på att hon fortfarande är sjuk. Vi ska till vc 11.45 nu, för nu har hon varit sjuk i 1½ vecka med feber till och från, diarré och nu är hon super förkyld och verkar ha ont i halsen och helt täppt i näsan,snorar konstant. Plus att hon knappt äter nånting, vilket jag förstår. Men ändå, man blir ju orolig, så dom får titta på henne.

2009-11-12 @ 10:19:16
URL: http://elinsnova.blogg.se/
Postat av: Melinda

Tiden går fort nu!

2009-11-16 @ 23:13:05
URL: http://melindawingren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0