Onsdag 4/11, vaccinering!

Nu sitter jag här och väntar på att maten ska bli klar så att jag kan åka ner på stan, det är nämligen dags för vaccinering mot H1N1, den sk svininfluensan. Jag var helt inställd på att vaccinera mig från början men sedan har man ju hört både det ena och det andra om hur vaccinet kan påverka fostret och så vidare, och då blir man ju såklart lite tveksam.

Nu har jag trots det bestämt mig för att det blir vaccinering, jag måste trots allt tänka på Hugo och barnet när det föds i första hand. Till Hugo har vi sökt dagisplats till 1 mars och alltså kommer han gå där när bebisen föds och eftersom bebisen får ett litet skydd av mig i början så känns det viktigt i och med att just dagis medför en smittorisk.

Dessutom bör man väl ändå försöka vara lite kritisk mot allt som man hör om det här och lyssna på dom som vet bäst, och det rekommenderas ju att man även om man är gravid ska vaccinera sig. Och dom ger väl inte ut något som faktiskt kan vara riktigt skadligt för bebisarna i magen.

Hur som helst så är jag jättenervös nu för jag är verkligen livrädd för sprutor. Det kommer säkert gå bra ändå och jag hoppas att jag slipper må jättedåligt efteråt med feber och allt det där.

Kommentarer
Postat av: Melinda

Hoppas det gick bra?!

Ja, man har ju hört så himla mkt fram och tillbaka om de där vaccinet, så man är ju fan velig :/ jag ska ta det, men när man läser saker så börjar man fundera.. skrämselpropaganda!

2009-11-04 @ 22:41:36
URL: http://melindawingren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0