Tisdag 24/11

Nu har vi ganska så nyss kommit hem från öppna förskolan. Hade helt glömt bort att Hugo skulle sova en gång till nu på eftermiddagen eftersom han senast sov strax innan tio på förmiddagen, så vi fick skynda oss hem för att det inte skulle bli allt för sent. Jag vill ju gärna att han kan somna som han brukar vid senast kl 20.00.

Innan öppna förskolan var vi iväg till Hemköp och köpte frimärke så att jag kunde posta mitt moderskapsintyg till försäkringskassan, det är bäst att vara ute i god tid när det gäller dom, dom brukar ju inte vara kända för att vara speciellt snabba. Var också inne på apoteket och köpte huvudvärkstabletter. Idag har jag både haft huvudvärk och mått illa och några tabletter hade vi inte hemma. Nu mår jag i alla fall bra igen både vad gäller huvudvärken och illamåendet.

På öppna förskolan var det först bara vi och en till pappa med hans son som är jämnårig med Hugo. Under fikat kom det några fler barn med föräldrar. Hugo bryr sig dock inte speciellt mycket om någon annan utan far mest runt själv. Han har inte tid att sitta still och leka lungt med någon annan.

Ett extrarum som inte brukar vara öppet var det idag, och där inne fanns det en massa massa kastanjer som man kunde leka med och stoppa i rör och bunkar och sånt, det tyckte han var roligt. Roligast av allt var dock en liten sopborste precis i lagom storlek för honom, den sprang han omkring och sopade med hur länge som helst. Det gjorde han förra veckan också när rummet var öppet.

Robert går i skolan till kl 21.00 idag precis som han gjort de senaste tisdagarna, lite tråkigt, men jag tror det här var den sista tisdagen för ett tag framöver nu som han går såhär.

Tvätt som ska hängas väntar i maskinen så det är väl bäst att jag gör det nu innan Hugo vaknar för då river han bara ner allt som man hänger upp. Den lilla sötungen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0