Tisdag 3/11

Idag var det alltså dagen D, ultraljudsdags! Klockan 08.15 hade vi tid på universitetssjukhuset, och då var vi där, varken en minut försent eller förtidigt. Såklart utbröt panik direkt vi kom fram till sjukhuset, vi hade inga kontanter och det måste man ha för att få köpa en ultraljudsbild. Frågade vid informationen i entrén om det fanns någon uttagsautomat, det fanns det fast på andra sidan sjukhuset, såklart. Robert fick stressa dit och ta ut lite pengar medan jag och Hugo skyndade oss upp mot ultraljudsavdelningen, vi ville ju inte komma försent. Som tur var kom vi dit precis innan hon öppnade dörren och ropade in oss.

Allting såg jättebra ut. Alla organ satt där dom skulle och var utvecklade precis som de ska vara, det var skönt att veta. Hon visade oss alla organ och kroppsdelar man kan tänka sig. Tyvärr kunde hon inte se vilket kön bebisen hade eftersom navelsträngen låg ivägen, men vad gör det när allt såg så bra ut. Könet får vi se om vi tar reda på efter vecka 25 när man kan göra köns-ul, just nu känns det inte så viktigt men jag vet ju hur nyfikna vi är så vi kommer förmodligen inte kunna hålla oss.

Någon "nallefest" blev det inte på förmiddagen idag eftersom det inte var så många som kunde komma p g a sjukdom och andra anledningar. Vi gick till öppna förskolan nu på eftermiddagen istället så att Hugo fick leka en stund.

Nu ska jag byta blöja på honom och sedan ska han få mat. Idag får han våra rester från igår, kassler i ugn med ananas, grädde, chilisås, lök, paprika och ost med potatis. Det är väldigt milt så det ska han nog tycka om.

Kommentarer
Postat av: Elin

Jo kan kan jag väl. Vi har firat mig idag. Blir att sitta själv hela födelsedagen så. Nova har feber och jag vet inte riktigt om det beror på tänder eller något annat, så det kanske är dumt att ses? Kul att det gick bra på UL!

2009-11-03 @ 22:30:53
URL: http://elinsnova.blogg.se/
Postat av: Melinda

aaw, va mysigt med de första ultraljudet :)

2009-11-04 @ 00:19:44
URL: http://melindawingren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0