Torsdag 5/11, vecka 20

Idag gick jag in i 20:e graviditetsveckan, dom sista veckorna har verkligen flugit förbi känns det som. Snart har halva tiden redan gått.

Jag mår fortfarande bra efter vaccinet igår, det enda jag känner av är att jag är väldigt öm på armen där jag fick sprutan, det var lite svårt att ligga på den sidan inatt för att det gjorde ont. Det känns ungefär som att någon har slagit mig hårt med knytnäven där.

Hugo sover middag nu, och innan han la sig så fick han lunch, köttfärssås med spaghetti. Det var nog det han har tyckt varit godast hittills av allt han fått äta, jag kunde bara lassa in sked efter sked. Han har blivit så duktig med maten den senaste tiden, han äter nästan allt som vi äter och han har inte några problem med bitarna längre. Äntligen!

Han har också börjat sova mycket bättre på nätterna, i över en veckas tid har han sovit i princip hela nätterna varenda natt. De senaste två har han dessutom somnat vid kl 19.30 och sovit ända fram till kl 07.30 på mornarna, istället för kl 20.00-07.00.

På dagarna har han börjat sova endast en gång om dagen, efter lunchen, istället för en gång på förmiddagen och en på eftermiddagen. Jag tror minsann att jag har dessa bra sovrutiner att tacka för min en veckas långa period helt utan huvudvärk nu, jag känner mig nästan som en ny människa utan den. 

Nu ska jag hoppa in i duschen och snart kommer Robert och då ska vi äta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0