Vaccinationen

Jag var ju som sagt väldigt nervös inför vaccineringen eftersom jag avskyr sprutor och till och med tycker att ett stick i fingret gör jätteont. Hur som helst så gick det jättebra, sprutan kändes inte över huvud taget.

Jag tog min spruta på Storken där jag går hos barnmorskan eftersom jag tycker dom är så bra där och jag gillar det stället mycket eftersom det inte alls är någon sjukhuskänsla över det, det är en privat barnmorskemottagning som ligger i ett gammalt fint hus och det är väldigt hemtrevligt därinne.

Hittills har jag inte fått några biverkningar alls förutom lite småont när jag lyfter på den armen där sprutan injicerades. Hon sa att man kunde få feber eller andra influensasymtom inom tre dygn men att man då inte ska ta febernedsättande eftersom det kan minska effekten av vaccinet.

Jag ska tillbaka för en andra spruta i december, det ska gå 3-8 veckor mellan gångerna.

Kommentarer
Postat av: sandra

Men smittad kan din son bli ändå för du kan fortf. bära viruset på dig även om de inte kan bryta ut på dig. Sen är de bla kvicksilver i i vaccinet och de har börjat förbjudas i några länder nu för vissa åldrar och för gravida...



Skulle jag ta sprutan kommer de inte vara förrens de verkligen ha varit upp till bevis att de inte är någon fara. Men visst känner man sig klyven för hur man än gör så kan de bli fel =S

2009-11-05 @ 10:42:04
URL: http://sandrasveningsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0