Lördag 31/10

Hugo sover nu sedan kl 11.40 ungefär. Han har börjat med något nytt nu de senaste dagarna när han vägrat sova på förmiddagen, han vill inte somna efter lunch heller trots att han är supertrött. Både igår och idag har han legat i sin säng och verkligen gallskrikit i ca 5 minuter sedan har det blivit knäpptyst och han har somnat. Har låtit han ligga de där 5 minuterna eftersom jag varit bombsäker på att han faktiskt kommer sluta och somna, vilket han också gjort. Igår slog han även personligt rekord i att sova på dagen, 2 timmar och 40 minuter, inte illa. Så trött var han ju allt.

Under tiden som han hitills sovit så har jag gjort i ordning en ugnspannkaka med bacon på som står i ugnen och gräddas nu, det ska bli riktigt gott. Robert har inventering på jobbet idag så chefen hans skulle bjuda på hämtmat där. Han vet inte hur lång tid det kommer ta men förhoppningsvis kommer han inte hem allt för sent.

Igår åkte jag och Hugo ut till Ikea. Eftersom han sov så länge och därmed sov över sitt mellismål så fick han middag istället innan vi åkte. Vi tog bussen till resecentrum och bytte till Tornby-bussen där, väldigt tråkig bussresa, speciellt för Hugo. Från Ryd går det bara en endaste buss sedan i vintras då de tog bort de två andra som gick, den ena till Tornby och den andra förbi universitetet och vidare mot sjukhuset. Tornby ligger ju inte hur långt ifrån här som helst med det är åtminstone en halvmils gångväg enkel väg och det kände jag absolut inte för att gå fram och tillbaka när det dessutom blir mörkt så tidigt nu.

Hur som helst så köpte jag gardiner, en cerise pläd, kuddfodral med något blommaktigt mönster på och lite doftljus till vardagsrummet. När vi kom hem så bytte jag såklart ut allt mot det nya och det blev bra. Var ju så trött på det vi hade innan så det var verkligen skönt med lite förändring.

Vi kom hem ganska sent, hon var nog närmare kl 19. Så efter att Hugo ätit gröt och somnat så åt vi tacos och kollade på Idol.

Hugo har sovit bra två nätter i rad nu och det har verkligen varit behövt för vår del, jag har dessutom inte haft huvudvärk varken igår eller idag. Inatt sov han hela natten utan ett endaste uppvak, så himla skönt nu efter några dagar med närmare ett tjugotal uppvak per natt.

Veckan som kommer nu har vi väntat på i en evighet känns det som, på onsdag är det nämligen dags för ultraljudet. Kanske kommer vi få reda på om det är en liten pojke eller flicka då också, det ska bli så spännande!

Nej, nu är det bara ett par minuter kvar tills maten är klar och då ska jag äta, är verkligen vrålhungrig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0