Måndag 5/10

Jag har råkat ut för något som jag aldrig tidigare upplevt, åtminstone inte på det här sättet. Migrän. På bara en vecka har jag haft två dagar med extrem migrän. Det är klart att jag har haft huvudvärk tidigare och när jag var yngre hade jag det flera gånger i veckan, men inte så här fruktansvärt ont, inte i närheten. Jag som aldrig brukar ha ont i huvudet nu för tiden.

Det har bultat något enormt i hela huvudet och det har bara blivit värre och värre under dagens gång, för att på kvällen vara så outhärdligt att jag kräkts av smärta. Nej usch, detta önskar jag ingen. Inte har det hjälpt med huvudvärkstabletter heller.

Jag tror att det kan ha med graviditeten att göra eftersom jag hade en period av huvudvärk när jag väntade Hugo också. Dessutom läste jag precis att migrän kan utlösas av bl a hormonförändringar, och då är det ju inte så märkligt. Hoppas verkligen att jag inte kommer behöva dras med det här någon längre period i alla fall, för det är INTE kul.

Hugo har chockat oss med att sova flera nätter i rad nu utan ett enda uppvak eller nappinstopp, han har alltså sovit hela nätterna! Detta har aldrig hänt sedan han föddes så vi är mer än nöjda och mycket mer utvilade på morgonen.

Jag som hade givit upp hoppet om en hel natts sömn någonsin mer. Fast om man ska vara riktigt petig så har jag ju faktiskt inte gjort det heller, men det beror på mig och inte på Hugo. Som gravid får man ju nämligen springa upp på toa flera gånger per natt samt dricka en massa vatten. Fast de senaste nätterna har det bara hänt en enstaka gång per natt istället för tre.

I fredags fyllde Hugo år som ni förmodligen redan vet. Då firades den lilla solstrålen av oss och fick en massa roliga presenter. Sedan kom mina föräldrar, mormor och syster hit.

I lördags kom Roberts familj och mormor och morbröder och hela faderullan hit. Hugo fick ännu mer fina presenter och vi åt en massa fika och tårta och sånt som hör födelsedagar till. Hugo var så duktig och glad båda dagarna och somnade bra för middagsvila trots en massa folk här.

I födelsedagspresent fick han en massa kläder, en vinteroverall och ett par vantar till det, ett lektält med tunnel, en rutschkana, en bok med en massa djurläten, en leksaksspis, kastruller och andra köksredskap, byggklossar, en fotölj, en leksaksgrävmaskin och megablocks nalle puh piratskepp. Jag tror att det var allt! Hugo var och är i alla fall jättenöjd med samtliga presenter. Han har lekt för fullt med alltihopa och testat både overall och kläder som passade perfekt.

Efter lunch är det dags för ettårskontroll och vaccinering på bvc, det ska bli kul att se om han växt på bra och hur han reagerar på sprutorna den här gången. Förra gången skrek han inte alls, dock fick han lite feber. Jag som hatar sprutor själv fasar över att min lilla son ska tycka att det gör jätteont, men han är inte lika mesig som jag så det ska nog gå toppen.

Nu ska vi gå till Hemköp och handla lite smått och gott.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0