Tisdag 13/10 Första sparken!

Idag är jag glad!

I fredags var jag nere på stan och träffade barnmorskan för att ta prover eftersom jag haft sådan extrem huvudvärk den senaste tiden, vi trodde att det kanske var järnvärdet som var lågt. Järnvärdet såg jättebra ut och allt annat likaså, förutom blodsockret som var jättehögt, det låg på 11. Eftersom att det visade så högt så fick jag en tid till idag för att ta nya prover.

Så kl 13.20 idag var jag där igen. Fick ta stick i fingret idag igen, vilket jag inte gillar. Men hon är snabb och bra till skillnad mot många andra så det gick bra. Idag såg blodsockret helt normalt ut och hon sa att det definitivt inte var någon graviditetsdiabetes som det mycket väl hade kunnat vara om det hade varit högt även idag, så det kändes jätteskönt.

Angående huvudvärken så visste hon inte vad det berodde på men att det kan vara p g a hormonförändringar, jag kunde få träffa läkaren för att få något starkare än panodil/alvedon men det tackade jag nej till, jag gillar inte att äta en massa receptbelagt, speciellt inte när jag är gravid.

Sedan frågade jag om vi kunde lyssna på bebisens hjärtljud när jag ändå var där, och det tyckte hon att vi kunde försöka med. Hon kunde inte garantera att hon skulle hitta några hjärtljud, hon hade hittat i vecka 16-17 några gånger men det var lite svårt sa hon. Men hon lyckades! och det var så kul att få höra att den verkligen levde och mådde bra. Dessutom kände både hon och jag när bebisen sparkade! Han/hon blev tydligen lite vild när hon tryckte med den där dopplern på magen. Så idag har jag alltså känt den första riktiga sparken, det är speciellt.

Nu gick Robert precis till skolan, han har labb och slutar inte förrän kl 21.00 så det blir bara jag och Hugo här tills ikväll. Han ligger och sover nu och jag ska gå och börja med maten hade jag tänkt.

Kommentarer
Postat av: Melinda

Men ååh va mysigt med sparkar :*D

2009-10-14 @ 15:52:22
URL: http://melindawingren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0